Topic: Assembly codes en volume  (gelezen 6749 keer)


Offline marieke231

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 januari 2021, 17:14:26 pm »
Ik doe een onderzoek naar de verschillen in modelleren van gebouwen in Blender en Revit. Er zijn een aantal dingen waar ik niet uit kon komen:
-Wat ik niet kon vinden, is of er assembly codes kunnen worden toegewezen aan elementen in Blender.
-Ten tweede: is het mogelijk om ergens het volume van een element/ object te kunnen aflezen?
- Als laatste: is het mogelijk om ruimtes toe te kennen, bijvoorbeeld om een keuken/ woonkamer toe te wijzen?


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2021, 18:07:32 pm »
In Blender kun je alles als je er verstand van hebt maar Ik heb daar geen verstand van maar ik denk dat je boven in Blender  moet zijn bij het laatst tabblad.
Blender kun je aanpassen met Python.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2021, 13:35:11 pm »
 Ik heb gelezen dat als je volume in Blender wilt zien je de Print3D add-on moet Activeren.


« Laatst bewerkt op: 20 januari 2021, 13:38:10 pm door IJpe »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2021, 14:29:27 pm »
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2021, 14:32:42 pm door IJpe »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2021, 14:44:08 pm »
En dit komt er aan in Blender 2.92
Wil je de Blender 2.92 Beta gebruiken dan kun je hem nu al downloaden.

https://www.youtube.com/watch?v=aPvG83btgec

Offline marieke231

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2021, 16:07:10 pm »
Bedankt Ijpe! Hier kom ik denk ik wel mee verder in mijn onderzoek!!