Topic: Blender 2.8 is Amazing!  (gelezen 46929 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 09 december 2018, 00:27:45 am »
Wat jammer is dat ze de oude kleuren van de tools niet hebben meegenomen :P
Zelfde onderdelen een iets anders jasje.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #31 Gepost op: 09 december 2018, 17:48:56 pm »
Daar heb ik bij Blender Guru al over geklaagd en dat hebben meer mensen gedaan, want hij heeft het er over in een van zijn nieuwe tutorials. ;)

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 13 december 2018, 10:38:22 am »
Heb Hier een topic gestart, over dat blender 2.8 beta uit is.

Ik houd mezelf op het moment alleen niet zo bezig met blender. Ben nu veel bezig
om programmeren door te krijgen.

Ik ben nu PureBasic aan het leren en later komt ook machine taal, Arduino C en dergelijken
er nog bij kijken. Machine taal heb ik later nodig als ik 3d ga programmeren.

Over Blender 2.8 gesproken. Ik heb blender waarschijnlijk nodig als ik later 3d ga programmeren.

Als ik nog wat aan mijn bouncing ball hebt gedaan, ben ik van plan om eraan werken,
File Exsession door proberen te krijgen. Zodat ik later ook bijvoorbeeld voor 3d blender meshes
kan uitlezen via .dat files, maar ook bijvoorbeeld voor 2D Tiles als ik straks in Niveau II zit.

Ik zit nu nog in Niveau I met programmeren. Als ik mijn Bouncing Ball af heb, heb ik nog een
opdracht om een spelletje "Boter Kaas en Eieren" te programmeren.

Blender 2.8's EEVEE Engine lijkt veel op de graphics van een Game Engine, dus dit is ideaal
voorals ik misschien aan het eind van Niveau III zit. Alleen moet ik ook nog een programmatje
programmeren, waarmee mensen alle model formaten die blender ondersteunt kunnen omzetten
in zowel .mesh modellen als in .mesh data. Die ze dan kunnen exporteren als .pb of .dat (of met
andere woorden als een .txt document met .pb code of in elk geval als een .dat file met de
.mesh coordinaten of terweil .mesh data.


Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 24 februari 2019, 13:36:45 pm »
Helaas IJp de video die je hier wilt tonen krijg ik niet te zien. Jammer.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 24 februari 2019, 15:20:24 pm »
Waarschijnlijk een link van iemand die niet wilt dat je die link deelt ofzo, weet niet hoe dat werkt, had ik toen ik die link naar de substance designer cursus wou delen...echt raar

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 24 februari 2019, 15:22:12 pm »
Plaats een link naar de site waar je deze link gevonden hebt en zeg welke link we moeten hebben...does this make any sence... :o

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 24 februari 2019, 15:27:09 pm »
ook op youtube niet meer te vinden

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #37 Gepost op: 24 februari 2019, 18:25:55 pm »
De video is er weer.
https://youtu.be/4LVDM-FedcA
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2019, 09:48:22 am door ijp »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #38 Gepost op: 25 februari 2019, 09:50:07 am »
De Blender video is weer online zie de video hierboven. :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #39 Gepost op: 07 mei 2019, 10:41:27 am »
Dat wordt lang zoeken naar remove doubles in Blender 2.80 als je niet weet dat nu de naam is veranderd in Merg / by distance
Dus volg de livestreams van Pablo Vazquez van Blender Blender Institute.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4120&v=yX3e2s8FECY

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #40 Gepost op: 01 augustus 2019, 20:24:45 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #41 Gepost op: 01 augustus 2019, 20:31:46 pm »
En Blender Guru is ook weer wakker
Hij heeft deze vandaag geplaatst op YouTube

https://youtu.be/MyxWDHy4ppY

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #42 Gepost op: 08 oktober 2019, 08:49:34 am »
En Wat denk je van Blender 2.81

https://youtu.be/hAx7v8XeXWE

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 19 april 2020, 13:21:32 pm »
Ik heb blender 2.80 van vandaag gedownload maar deze heeft toch een vreemde defold cube in edit mode is hij opgedeeld in triangular polygons  ::)
Mijn vraag heb ik dit alleen of hebben jullie hier ook last van.



Blender Geodesic Domes heeft bij default een cube met overal een diagonaal, maar de standard
in Blender2.8 en 2.9 alfa zijn gewoon met 6 vlakken ;-)

 
Doei
       Peter

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 25 april 2020, 10:58:23 am »
Als ik 2.81 open dan heb ik de gewone standaard cube. Heb je dit probleem al vanaf het begin of zou je het per ongeluk zelf hebben veroorzaakt? Als je een nieuwe cube in de sscene zet heeft die cube dan ook dit verschijnsel?