Topic: Foutmelding in Blender 2.82  (gelezen 8649 keer)


Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 maart 2020, 11:10:32 am »
Beste Blender gebruikers,

Ik heb een vraag over het gebruik van de DecalMachine in Blender 2.82. Ik heb DM geinstalleerd en als ik m.b.v. de N toets
het menu oproep dan zie ik daar MACHIN3 staan. Met de daarbij behorende buttons (zie afbeelding) Maar als ik dan m.t.v. de
D toets (of CTRL+D) de assets wil oproepen dan krijg ik een foutmelding. (zie afbeelding).
Wat gaat hier verkeerd.

Met groet, Guus




« Laatst bewerkt op: 18 maart 2020, 11:12:13 am door GuusJ »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2020, 12:33:07 pm »
Wat een gave addon maar ik heb geen idee.
Maar misschien heb je hier wat aan.

https://machin3.io/DECALmachine/docs/whatsnew/

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2020, 15:40:26 pm »
Ik ken de addon niet en kan ook niet de foutmelding lezen. Blender reageerd natuurlijk wel afhankelijk van de plaats waar de cursor staat. Dus als je pijl op een verkeerd venster staat zou dit ook tot een foutmelding kunnen leiden.

Verder zou ik niet weten. Is de addon al geschikt voor deze versie van Blender?

Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2020, 17:53:07 pm »
Ik heb de melding nog steeds. Ik heb nu een screendump gemaakt van de melding.
Wie weet hier raad mee ?

groet, Guus


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 01 april 2020, 11:26:25 am »
Ik heb bij het installeren van een addon een keer een fout gemaakt en daarna ook zo'n traceback error gehad, ik had de addon zip file eerst uitgepakt en daarna deze map in Blender geïnstalleerd.
De fout melding heb ik weg gekregen door Blender totaal te verwijderen en daarna ook nog kijken dat er Blender mappen in  progamfiles en Gebruikers/Appdata/local en roaming zitten deze blender mappen heb ik ook verwijderd.
Zo heb ik helemaal schoon opnieuw Blender geïnstalleerd en daarna de addon op de juiste manier geïnstalleerd door in Blender naar de de zip file te verwijzen.
Misschien heb jij deze fout niet gemaakt maar ik hoop dat je toch de addon weer aan de gang krijgt
Succes.

Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 april 2020, 19:32:22 pm »
Het werkt ! Bedankt voor de tip. Het is even werk om de juiste structuur in Blender in te stellen.
Nu de mappen met de decals op de juiste plek plaatsen.

Groet Guus