Hi, lang niet meer met Blender gespeeld.
Kreeg een vraag over "shortest path Dijkstra algorithme" waarover ik jaren geleden in blenderartist forum een post had.
Degene will met een icosphere starten, een punt naar het cetrum verhuizen en dan iets mer Dijkstra doen, dus helemaal onduidelijk, wat hij wilde hebben.
Vond het toch een leuk idee en ben maar weer met blender (en programmeren!) aan de slag gegaan:
Met als idee verbind het middelpunt met de dichstbijzijnde punt (hij wil de schil ergens random aanpassen) en dan vandaar weer met het dichst bijzijnde punt.
Ook niet verteld hoe vaak.
Dijkstra kan men alleen op een gegeven graph met 'kosten' toepassen, dus de vrager heeft daar, lijkt mij, geen verstand van. Na ja het zij zo.
Dus mijn voorstel maar geimplementeerd, complexiteit in inmiddels gereduceerd naar orde n^2/2 en geen idee of het goedkoper kan.
Mijn implementatie lijkt in ieder geval te werken ... zie plaaatje
En groetejes van opa Peter