Topic: icosphere raar behandelen  (gelezen 4135 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 augustus 2015, 12:02:18 pm »
Hi, lang niet meer met Blender gespeeld.
Kreeg een vraag over "shortest path Dijkstra algorithme" waarover ik jaren geleden in blenderartist forum een post had.
Degene will met een icosphere starten, een punt naar het cetrum verhuizen en dan iets mer Dijkstra doen, dus helemaal onduidelijk, wat hij wilde hebben.
Vond het toch een leuk idee en ben maar weer met blender (en programmeren!) aan de slag gegaan:
Met als idee verbind het middelpunt met de dichstbijzijnde punt (hij wil de schil ergens random aanpassen) en dan vandaar weer met het dichst bijzijnde punt.
Ook niet verteld hoe vaak.
Dijkstra kan men alleen op een gegeven graph met 'kosten' toepassen, dus de vrager heeft daar, lijkt mij, geen verstand van. Na ja het zij zo.
Dus mijn voorstel maar geimplementeerd, complexiteit in inmiddels gereduceerd naar orde n^2/2  en geen idee of het goedkoper kan.

Mijn implementatie lijkt in ieder geval te werken ...  zie plaaatje
En groetejes van opa Peter

Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2015, 14:08:29 pm »
Welkom terug!

Ik zou net kunnen doen of ik snap wat er gebeurt maar dit gaat echt boven mijn pet.

Het levert wel een mooi plaatje op.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2015, 14:27:22 pm »
Tja, met Python voor Blender programmeren is nog altijd een hobby.

De 'kunst' in Blender is  wat mij boven de pet gaat, JVL ;-)

Ben aan het nadenken wat men zo met het script nog zou kunnen doen ...

"Probieren geht übert studieren" ... dat zal ik dan maar doen
Doei
       Peter

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 augustus 2015, 01:16:52 am »
Ik vind dat jij Icospheren wel heel raar behandelt Peter !

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 augustus 2015, 13:29:25 pm »
Ja, klaar ... er ontbreekt een nut ...
Maar ben weer bij Blender aangekomen ...

IJP leuke naam: Peter Python  ;)
Doei
       Peter