Weet iemand van jullie een goede plaatst om dit deel te kunnen gaan leren.
Het leren van de composting / nodes gaat zeker niet makkelijk. Het is ook niet een kwestie om paar tutorials achter elkaar door te nemen. Al weet je wat elke shader doet, kom je ook niet verder dan een standaard resultaat. Sommige 3D artiesten menen dat je eerst met Blender render moet beginnen en daarna over moet stappen naar Cycles. Deze twee engines hebben veel algemeen. Als je BR (Blender Render) goed beheerst, heb je al 50% van cycles geleerd. En soms gaat het niet zo.
Ik heb nooit iets gedaan met Blender render... ik zou niet weten wat je voor instellingen daar hebt, gebruik je daar überhaupt nodes? Vanaf het begin ben ik met Cycles begonnen tot de dag van vandaag; ik heb geen spijt.
Naar mijn mening moet je zoveel mogelijk tutorials volgen over cycles in het algemeen. Meestal gaat het eerste stukje over het modelleren, daarna over de materialen en de belichting en uiteindelijk over de compositing. De ervaring die je opdoet, zal je verder helpen. Het is handig als je naar het totale plaatje kijkt.
Het kan zijn dat je bij de ene tutorial iets leert over de compositing, van de tweede tutorial over het materiaal en uiteindelijk kan je ze combineren en iets eigen maken...