Topic: Edge Roundifier addon  (gelezen 5432 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 07 september 2014, 23:05:16 pm »
Dit is een addon die dient als hulpje tijdens het modelleren. Je kunt er best wl aparte vormen mee maken die op de normale manier eenstuk lastiger voor elkaar te krijgen zijn.
De downloadlink vindt je weer onder het filmpje op Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=nY56eZuvAtM#t=59

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 september 2014, 13:32:13 pm »
 Een minifoutje kun je zelf verbeteren

de lijn met cos = (breuk van twee ..)  in getAngle
 cos = round(distance1 / distance2)

Standard Cube levert meteen een fout van acos op ... (aan maker al medegedeeld)

Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 08 september 2014, 13:42:20 pm »
Dank je Peter, dan pas ik hem zelf wel aan i.p.v. wachten op een update van de maker.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2014, 14:03:27 pm »
Het ging meteen mis, toen ik een DOBBELSTEEN ...

en dat is i.d.d. zo opgelost ;-)

Ik knutsel nog verder ...
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2014, 13:26:01 pm »
Hmm, het addon zoals die nu is is nog niet echt goed ..
slechts voor de voorbeelden goed maar in andere gevallen moet er nog veel gebeuren ...
(zie mijn opbmerkingen op de youtube ... ;-) )
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2014, 13:56:31 pm »
Wie wil kan een beetpje experimenteren HEEL ERG EENVOUDIG!
Do het volgende:
Open Blender met een Cube in het centrum. en EDIT mode
Activeer  'Scripting'  (in plaats van Default)
maak een tekst met de code (van beneden) er in en executeer!
Activeer, als nog niet gedaan de console, omdat daar tussenresultaten van de print komen te staan.
Voor meer info kijk http://www.blender.org/documentation/blender_python_api_2_71_release/bmesh.ops.html?highlight=spin#bmesh.ops.spin

Plezier ermee ;-)

import bpy
import bmesh
from math import pi, radians, degrees
cud = bpy.data.objects['Cube'].data
space = bpy.data.objects['Cube'].matrix_local
bm = bmesh.from_edit_mesh(cud)
print(len(bm.verts))
e0 = bm.edges[0]
e0v0 = e0.verts[0]
e0v1 = e0.verts[1]
midpoint = (e0v0.co+e0v1.co) * 0.5
print("************ midpoint = ",midpoint)#OK (-1,-1,0)
print(e0v0,e0v1) #0 4 OK!
loop = e0.link_loops
print(loop[:])
#print(dir(e0))
f0 = loop[0].face
print(f0)
#print(dir(loop[0]))
print(f0.normal)
f3 = loop[1].face
print(f3.normal)
axis = f0.normal + f3.normal
print(f0.normal + f3.normal)

#bmesh.ops.spin(bm, geom, cent, axis, dvec, angle, space, steps, use_duplicate)
res = bmesh.ops.spin(bm, geom=[e0v0], cent = midpoint, axis = axis, dvec = (0,0,0), angle = radians(180), space = space, steps = 4, use_duplicate = False)
print(res)
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2014, 15:02:51 pm »
« Laatst bewerkt op: 21 september 2014, 12:25:33 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 02 oktober 2014, 17:32:21 pm »
Zo, er wordt met Piotr samengewerkt .. maar ik ben er bijna naar wens:

Kijken jullie maar,
Ik kan nu een 'boog' open of gevuld maken, samenpersen, aantal knooppunten kiezen en een boog om zijn as (de 'edge' waarover de boog is gekonstureerd) draaien ...



Nu via shapekeys een animatie: of wat kan (roteren rond een edge)
http://pkhg.nl/COCwithWWW/uploads/Roundifier/roundifier_06.ogv

« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2014, 17:46:41 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
Doei
       Peter