Topic: Geodesic Dome  (gelezen 7999 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 mei 2014, 11:02:03 am »
And old addon (upgraded by PKHG to 2.56) is upgrade from ... to 2.7 ...


An old example is yet visible (  ;D ) http://pkhg.nl/wink/wineglass.htm
how it works ...

If interested I have a *.zip (send a PM) ...

of kijk hier: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/Geodesic_Domes
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2014, 20:29:33 pm »
Hallo Peter, Jij hebt volgens mij aan best wel aardig wat verschillende addons meegewerkt volgens mij. Ik kwam toevallig pas geleden je naam ook al tegen bij de Ivygen addon. Mooi werk hoor!

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2014, 10:23:01 am »
Ja, een hele poos geleden ...

Een aantal voor Blender voor  versie 5  geschreven dingen moesten worden 'geupgraded'....

EDIT:
ben het am upgraden voor 2.7* ..
Struts en Hubs werkten niet meer ...
Struts al half gerepareerd ..
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2014, 10:55:57 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2014, 11:34:56 am »
Een leuk voorbeeld wat met enkele kliks kan (weer) worden gemaakt  ;)




en nog een :)


« Laatst bewerkt op: 14 juli 2014, 11:55:42 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2014, 12:02:21 pm »
Hey Peter,

waar haal jij de modules vandaan die een upgrade moeten krijgen?
Had al eens gekeken daarvoor om wat ervaring op te doen, maar kon niets vinden.

Groet,
MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2014, 08:37:50 am »
Mad,
dat komt hier vandaan: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?337569-Geodesic-Domes-for-2-70&highlight=geodesic

Beter Hier: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/Geodesic_Domes

en van daar naar mij: http://pkhg.nl/wink/wineglass.htm
en ik heb het inmiddels weer vollediger gemaakt:

http://pkhg.nl/blender/uploads/suzanne_0001_0047.wmv

en nog een filmpje de addon bevat een operator om twee objecten (alleen verschillend via sliders ontstaan)
de ene shapekey voor de ander te worden ;-)

http://pkhg.nl/blender/uploads/GEO_SHAPEKEY.0001-0061.wmv
Dit is met Suzanne en Hubs gemaakt, zien jullie al de velen Suzannes?

Nieuwst versie hier te halen: http://pkhg.nl/blender/uploads/geodesic_domes_PKHG_15Jul14_1200.zip
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2014, 15:31:22 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2014, 07:34:19 am »
Zo nu is geodesic_domes een flink stuk opgeknapt
Haal het tijdelijk op van : http://pkhg.nl/blender/uploads/geodesic_domes.zip

Installeren: via het addon menu de zipfile importeren! Dan naar "geo" zoeken!
Alle onderdelen zijn dan via de Add in View3d of Shift A .. te vinden

MAAR het beste (in het Engels in README.txt te lezen) men kan na activeren van de addon alle onderdelen
in het tools-menu pakken (boven aan b.v.)
Dat doe je het makkelijkst (tijdelijk) zo:
Je opent het scripting .. in Blender
in het Text-window gedeelte haal je via  Alt O (of text button load) van geodesic_domes dit
bestand binnen "test_the_shapekeys.py" en laat het draaien! (run!)

En dan maar een beetje spelen!

b.v. maak twee bijna gelijke  objecten aan!  geiodesic   and nog een keer geodsic maar de superformula gebruiken (nu naar edit mode en terug naar object mode gaan)
dan is er geodesic en geodesic.001
Nu de Try Shapekey button gebruiken en geodesic binnen halen en maken!
Dan is het tweede opject shapekey voor het eerste geworden (vind ik hartstikke leuk)

Groetjes
         Peter
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2014, 17:14:06 pm »
Bij het verder opknappen is er een leuke ... gelukt:

Is het niet mooie computer kunst? (enkele klijkes maar ;-) )



Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2014, 19:07:29 pm »
Die ziet er zeker mooi uit!

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2014, 18:14:43 pm »
Zo eindelijk de goed aanpak gevonden ...
Ik wilde geslecteerde faces gebruiken om ze te wijzigen ... eerst alle in een ... script gedaan.

Dat was vanwege de vele opties (bijna) niet te doen.
Nu heb ik voor elke benodigde stap een functie, die man naar benodigdheden achter elkaar kan gebruiken ...  lijkt gelukt te zijn.
De eerste type is in vlakken soortgelijke gaten maken.


Zie mijn mooiste Cubus ... (3 keer elke keer ALLE vlakken van gaten voorzien)


Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:30:15 am »
zo, addon is redelijk klaar (PM als je het wilt hebben)

http://pkhg.nl/blender/uploads/Animatie/bar_ex_1_cube.ogv

dat is mijn 'jongste' Cube-...
Doei
       Peter