Topic: Oplossing voor "Fireflies" (witte vlekjes in cycle renders)  (gelezen 6072 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 27 juni 2014, 12:41:54 pm »
Behalve "no caustics" en compositing om hier vanaf te komen zijn dit 7 ontzettend goede tips die een hoop problemen kunnen oplossen.

http://www.blenderguru.com/articles/7-ways-get-rid-fireflies/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2014, 14:35:24 pm »
JvL goed dat je deze oplossing hebt gevonden :D
Dit ga ik snel uitproberen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2014, 20:14:36 pm »
Ik dacht al dat jij dit wel interessant zou vinden.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2014, 20:28:15 pm »
Ik heb de oplossing voor Fireflies en ruis uitgeprobeerd met 1000 samples zie de verschillen.
Dit is een image die ik heb moeten na bewerken met een ander programma om dit resultaat te krijgen :



Dit is de image met 1000 samples samen met de 7 ontzettend goede tips van Blender guru :

Ik heb wel de boom weggehaald maar verder zonder verdere bewerking een mooi resultaat met Blender.

Ik vindt het 7 super tips ;D 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2014, 20:55:05 pm »
Zo dan, dat is een behoorlijk verschil. Dat is dus zeker de moeite waard.