Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Hulp
-->
Modelleren
Mooi referentie model voor sculpting
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Topic: Mooi referentie model voor sculpting (gelezen 4032 keer)
Mooi referentie model voor sculpting
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Gepost op:
13 juli 2014, 22:21:37 pm »
Voor de sculpters onder ons (bij mij helaas nog steeds een achtergebleven gebied) is er een mooi referentiemodel van een menselijk hoofd te downloaden op Blender Artists.
De link staat onder het artikel op Blendernation.
Het model bevat 3 layers met daar op de schedel, spierweefsel en kraakbeen (neus, oren).
http://www.blendernation.com/2014/07/13/a-study-of-human-head-anatomy-with-blend-file/
Gelogd
Re: Mooi referentie model voor sculpting
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #1 Gepost op:
14 juli 2014, 09:15:09 am »
Dit is inderdaad interessant, ik ben door de blendfile er achter gekomen dat het heel handig is om in sculptmode de Multiresolution modifier te gebruiken.
Ik heb de mooie schedel uit de blend file verwijderd en in sculpt mode wat gladder gemaakt.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Mooi referentie model voor sculpting
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #2 Gepost op:
14 juli 2014, 12:36:11 pm »
Ik had al zo'n idee dat jij er wel wat aan zou hebben. Die multires was ook het eerste wat mij opviel. Weer wat geleerd.
Gelogd
Re: Mooi referentie model voor sculpting
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #3 Gepost op:
14 juli 2014, 12:56:31 pm »
JvL bedankt.
Maar ik ben er ook inmiddels achter dat Multiresolution modifier niet goed samenwerkt met Sculpt mode /Dyntopo/Enabel Dyntopo.
en dat is jammer.
Dus ik ga Multiresolution modifier alleen gebruiken voor de eerste opzet van de sculpt en daarna verder met Dyntopo/Enabel Dyntopo.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »