Topic: Onderwaterwereld.  (gelezen 8200 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 12 januari 2014, 11:13:58 am »
Ik ben met Blender eens een steen gaan modeleren maar dit is het geworden onderwaterwereld.
http://www.youtube.com/watch?v=2sDsCweGeAg
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2014, 13:22:55 pm »
Mooi gedaan maar het is heel wat anders dan een steen, ;)
Ik vind vooral het onderwatereffect (belichting) erg goed gelukt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2014, 18:14:30 pm »
oh, weer een prachtig iets IJP! Hoe krijg je het voor elkaar!

Gefeliciteerd  :)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2014, 23:21:59 pm »
Mooi gemaakt man. Die steen is zeker dat klifje links in beeld met die verticale sleuven erin....
Maar leuk die visjes ook... Een Particle System met child behaviour ?

Ziet er best goed uit, alleen een beetje veel visjes in het centrum.....
Interessante belichting.... :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2014, 22:57:44 pm »
De steen was een steen maar door het verder te modeleren ontstaat er ineens iets waar ik wat in zie en wala daar ontstaat mijn geel oranje fantasie onder water koraal.
Vandaar ben ik verder gegaan met de vissen deze zijn gemaakt van een plane met een Wave modifier/Solidify modifier en weergegeven via een particle systeem Boids.
Met Boids  ben ik nog niet zo goed vandaar dat er zoveel vissen in het midden zitten ;)

De steen gemaakt van een plane met een Displace modifier met enkele textures en verder gemodelleerd.
Van de addon Ant Landscap en wat textures heb ik het zand gemaakt.
Het water is een plane met water textuur en een Wave Modifier
Plant is ook gemaakt met een plane met een plant textuur en een Wave Modifier
De anemoon is ook gemaakt met het particle systeem Boids en dit valt niet mee Boids wil niet zomaar doen wat ik wil maar vooruit het kan er mee door. :)
En nog een plane met water textuur voor de camera.
En tot slot veel uitproberen ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2014, 23:03:47 pm »
Ah ja... Nu zie ik welke steen je als eerste gemaakt hebt...
Die planten zijn ook leuk gedaan, ik moest het wel een paar keer bekijken want in eerste instantie gaat mijn aandacht naar de vissen en de annemoon.... Leuk gedaan hoor...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2014, 23:13:51 pm »
Ja die vissen maar hoe krijg je nou de vissen uit de emitter dat ze niet op een kluitje zitten in het midden. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2014, 15:44:02 pm »
Citaat van: "ijp"
Ja die vissen maar hoe krijg je nou de vissen uit de emitter dat ze niet op een kluitje zitten in het midden. ;)





http://www.youtube.com/watch?v=aLE79LWsvk8


hier kan je wat mee denk ik
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2014, 23:15:28 pm »
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2014, 23:48:40 pm »
Bedankt RDL voor het mee denken.
Ik ben zelf aan het uitproberen geweest en het is zo simpel  :oops: je maakt gewoon de emitter groter en de vissen zitten dan niet meer in het midden op een kluitje.
Morgen ga ik de 300 frames opnieuw renderen met een (caustics) hiervoor gebruik ik op de grond een fake waterschittering en verder hoop ik dat de vissen er ook beter uit zien. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2014, 14:37:21 pm »
aah ja idd ...


ik had het iet of wat verkeerd gelezen ......
ik dacht dat u uw vissen in scholen wilde

mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2014, 19:11:28 pm »
Bewerkte afbeelding van de nieuwe animatie.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2014, 19:14:36 pm »
Mooie kleuren, vooral de lichtval van het wateroppervlak op de bodem.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2014, 19:38:34 pm »
3dhype heeft me er op gewezen om caustics te gebruiken maar ik heb wat tutorials bekeken maar dat vond ik nog al een heel gedoe. :(
Dus ik heb zelf iets bedacht om een plane met een voronoi textuur te animeren met hier op een nep caustics effect en deze transparant gemaakt.
Voor mijn doen is het volgens mij redelijk gelukt ;)
Animatie volgt straks ik kon het niet laten om nog wat toe te voegen. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »