Topic: Water simulatie  (gelezen 13321 keer)


Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2013, 19:37:43 pm »
dit werkt zonder obstakels enz
probeer eens een beker te vullen met die settings




ik ben wel bezig met deze settings ...maar de resolutie moet omhoog

dank u voor de tip en de moeite

mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:44:41 pm »
Klopt, ik heb dit voorbeeld ook alleen gemaakt om te laten zien dat je het gedrag van het water wel zo kunt beinvloeden dat het zich rustiger gaat gedragen. Maar ik zal nog een testje doen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:38:53 pm »
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2 ... al_details


nog wat rond gesnuffeld in de wiki
en heb dit gevonden
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:47:27 pm »
Plannen om een vloedgolf te gaan maken?  ;)
Maar het klopt wat daar gezegd wordt. Watersimulaties draaien heel veel om dingen op een goede wijze faken (geldt ook wel voor andere dingen in 3D software.
De animatie die ik deze week of begin volgende week hoop af te ronden maakt daar ook gebruik van.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2013, 00:01:38 am »
Citaat van: "JvL"
Plannen om een vloedgolf te gaan maken?  ;)
Maar het klopt wat daar gezegd wordt. Watersimulaties draaien heel veel om dingen op een goede wijze faken (geldt ook wel voor andere dingen in 3D software.
De animatie die ik deze week of begin volgende week hoop af te ronden maakt daar ook gebruik van.



neen nie echt
enkel spelen met blender
k'ga nu aan een ander projectje beginnen in de game engine  
die fluid doe ik later nog wel eens

mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2013, 16:59:14 pm »
Niet zo snel opgeven  ;)
Bekijk deze tutorial maar eens het interessante begint bij de tijd 12:15

http://www.youtube.com/watch?v=CAEOq5hP15A
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:33:37 pm »
Citaat van: "ijp"
Niet zo snel opgeven  ;)
Bekijk deze tutorial maar eens het interessante begint bij de tijd 12:15

http://www.youtube.com/watch?v=CAEOq5hP15A


dank u,
gezien en notities genomen ...

volgend experiment zal hopelijk goed  zijn

mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »