Topic: Zelfportret.  (gelezen 10732 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 14 mei 2013, 23:22:42 pm »
Sculpt mode uitgeprobeerd in Blender 2.67 het werkt heel prettig dus ben ik begonnen aan een zelfportret  8-)
Het lijkt wel kleien maar dan met Blender,
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2013, 21:21:16 pm »
Met gewoon sculpten kom je een heel eind, maar ben je afhankelijk van je topografie,
heb je al ge DynTopo 't ? Is vet, dan creeer je nieuwe edges terwijl je zit te sculpten, is beter dan kleien.....

groetjes !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2013, 20:06:12 pm »
Ik heb inderdaad Dynamic aan staan en het werkt perfect :)
ik ben weer een stukje verder dus hier nog een foto hij is nog niet klaar alleen nog gedetailleerder maken.
 
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2013, 17:37:51 pm »
Wauw!  :)
Je hebt het te pakken zie ik!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2013, 19:04:22 pm »
Ik had het te pakken maar ik ga nu steeds meer balen.
Als ik meer detail toe ga passen dan wordt mijn computer langzaam dit is niet meer leuk.
Zit met een laptop i7 processor best snel maar verkeerde videokaart.  :cry:
Hier het resultaat tot nu toe en ik weet niet of ik er mee verder ga.  :roll:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2013, 12:12:30 pm »
Heb je de "modifier" Decimate al weleens gebruikt , er blijft dan minder detail over maar als je zuinig aan doet,
blijft het oorspronkelijke model goed behouden, experimenteer eens met een "collapse" met een ratio van 0.500 of
0.750 ... en met een "de-subdivide" van 2 iterations...

Zo kun je veel poly's besparen en heb je toch nog je detail , later weer vefijnen , enz...
Je hebt zo te horen processor-power genoeg, maar misschien niet zo'n snel videogeheugen.
Vandaar de tip, maar "decimate" stelt je zoiezo in staat verfijnder te werken, als het detail zich tot enkele plekken beperkt... Zoals gezichten.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2013, 23:57:13 pm »
Ik heb de modifier Decimate geprobeerd maar werkt niet goed de laptop blijft alleen maar heel veel geluid maken en er gebeurd niets. :o
Maar ik ben inderdaad verkeerd en uitbundig begonnen met het gebuiken van dynamic met het gevolg een Blend file van 170 mb en bijna niet mee te werken.
Dit heb ik opgelost door op de plaatsen waar ik dynamic heb gebruikt dynamic daar weggepoets en beetje bij beetje en met veel geduld is dit tot nu toe het resultaat 8-)



Maar wat baal ik dat ik een laptop met een verkeerde videokaart heb :(
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2013, 13:35:33 pm »
Das idd balen, ik vind het resultaat heel mooi!

Ik heb er rekening mee gehouden toen ik een laptop kocht. Hier zit nog niet zo'n goede grafische kaart in, maar hij rendert even snel als mn intel i5 2600K processor die ik toen had. Eigenlijk ietsje sneller nog.

Ik heb een Nvidia GeForce GT 630M

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 02 juli 2013, 21:00:12 pm »
Zie hier Commando IJP. :)

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2013, 16:18:54 pm door ijp »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 juli 2013, 00:03:34 am »
Hij is erg mooi geworden. Ach en een beetje poly's kan toch ook geen kwaad. Tenzij je hem ook nog wil animeren.....
Het gaat om het eindresultaat, en dat mag er zijn ! :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #10 Gepost op: 06 juli 2013, 18:53:17 pm »
Hij kijkt wel lief voor een commando! :-)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 08 juli 2013, 23:21:48 pm »
Mark,
Je hebt helemaal gelijk dus toch maar wat veranderd  8-)
Dus zie hier RAMBO!!!   ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2013, 23:42:30 pm »
Toch nog wat aanpassingen gedaan en wat bomen en planten toegevoegd.
Ik denk dat hij nu af is. ;)

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »