Topic: Object gedeeltelijk verbergen tijdens Cycles render  (gelezen 4112 keer)


Offline fuzzywuzzy

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 juni 2013, 13:36:57 pm »
hoe kan ik een half object verbergen zodat die helft niet gerenderd wordt?
er is een tutorial waarbij iemand een gat in de weg maakt in een videoclip mbv camera tracking
tot hier lukt het allemaal wel
maar nu wil dat gat niet "onder de grond", (ik zie niet alleen de bovenkant maar ook het gedeelte waar je de weg zou moeten zien)
is dit te doen in cycles? in de tutorial word blender render gebruikt maar het liefst doe ik alles via cycles
** Ik denk dat ik het voor elkaar heb**   met renderen van een frame word het deel wat niet zichtbaar moet zijn netjes afgeschermd
alleen in de rendered viewport schijnt het niet te werken
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2013, 16:51:17 pm door fuzzywuzzy »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2013, 13:32:10 pm »
Misschien een beetje een losvast idee:

Kun je niet een nieuw doorzichtig materiaal maken, en dat in edit mode toewijzen aan het gedeelte wat je niet gerendert wil hebben.
Heb het zelf niet geprobeerd, maar theoretisch zou dat toch moeten werken?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2013, 12:20:12 pm »
Misschien je object opdelen in stukken. Op het moment dat je het niet meer wilt zien in je animatie verplaats je het object naar een layer die je niet renderd.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »