Welkom in de blender club...,
Ik gebruik blender al officieel sinds mijn 22e in de zomer, maar heb niet elke dag geoefend...
Dat wil zeggen dat ik mijn modelling in blender nog wel flink kan verbeteren. Maar houd mezelf
op het moment veel bezig met het leren programeren in basic... later wil ik dus ook andere talen
zoals python en SQL leren, maar dat is niet voor op het forum.
Blender 2.79 heeft een internal en een cycles engine. Maar de internal render engine gaat flink
veranderen vanaf versie 2.80..., die word volledig vervangen door eevee. Daarnaast word
blender's game engine dacht ik ook verwijderd, vanwegen de code waarin
blender's internal render en de game engine in zijn geschreven. De code moesten ze
helemaal om gooien...
Het voordeel van blender's nieuwe eevee engine in versie 2.80, vind ik dat je dus niet altijd meer
composition nodes meer aan elkaar hoeft te flansen (misschien wel voor speciale dingen), maar
eevee heeft ingebouwde post process effecten zoals glow, motion blure, depth of field (DOF),
green space reclections, etc
Hier is een voorbeeldje:
Eevee - Interior SceneDit is een voorbeeldje hoe eevee er uit ziet... In middels is ook blenders UI veranderd...
Ik vind eevee ook best een mooi engine voor simpelle animaties, maar ik ben ook wel voor
blenders cycles render engine. Daar werkte ik ook altijd in voor serieusere projecten...
Maar misschien kan ik je in de toekomst wel helpen met sommige dingen, maar op het moment
ben ik meer bezig met leren programeren.
Succes, Jamie.