Google en YouTube. Het onderwerp animatie kun je niet leren aan de hand van een paar tips. Als Blender nog niet kent kan ik je nu al vertellen dat het geen realistische opdracht is om op korte termijn een animatie te maken.
Misschien heb je hier ook nog wat aan.https://www.youtube.com/watch?v=F8exfeFDLt0https://www.youtube.com/watch?v=e_vMRftj8ho
Beste Bas, mijn compliment. Animatie ziet er erg leuk uit. Met welke opleiding ben je bezig, wat is je ervaring met Blender? Je maakt gebruik van particles, softbody e.d.Of is de animatie van die Minecraftfiguurtjes niet van jou maar wil je iets dergelijks maken?
Op dit moment heb ik niet zoveel tijd. Maar kort door de bocht vind ik het zeer goed. Als je dit in 2 maanden geleerd hebt dan neem ik mijn petje voor je af. Je hebt de volgende zaken laten zien.1. Een character die goed gerigd lijkt te zijn.2. Werken met particles.3. Werken met soft body.4. Werken met physics.5. Gelaatsuitdrukkingen.6. textures.7. Camera wisseling.8. Belichting.9. Een verhaaltje gemaakt.10. Nog meer zaken, maar dat wordt me te veel om dit allemaal te benoemenDat vind ik in zo'n korte tijd knap.Om nog wat kritiek te geven het volgend.De figuurtjes lijken te zweven.De textures zijn wat vlak, een bump map zou meer structuur kunnen geven aan de objecten.Je film lijkt in een lage resolutie te worden afgespeeld.Ik vind mijn kritiek op dit moment niet opwegen tegen je prestaties. Ik hoop dat je er plezier aan beleefd hebt en lekker door gaat met animaties maken en ook enthousiast wordt voor dit forum. Je lijkt me hier een aanwinst.
Bij sommige beeldhoeken zie je erg veel textures staan met veel drukke details met herhaal patronen. Hier zou je er enkele kunnen vervangen met een egaal vlak zodat de achtergrond rustiger wordt en er meer op de characters gelet wordt.
Het helpt wel wat, maar ik denk dat de onrust blijft. Ik zou de grote vlakken op de achtergrond een rustiger texture geven. Maar depth of field kun je ook er bij toepassen.