Rook en vuur als video in je project in plaats van de smoke generator maakt je scene werkbaar maar hoe doe je dit.
Als eerste maak je natuurlijk rook en vuur naar wat je wilt in smaak en gebruik, vervolgens render je dit tot een film een 100 frames kan voldoende zijn om een leuke animatie weer te geven door in cycles bij image texture de cyclic vink aan te klikken loopt de animatie door, gebruik je het op deze manier in je scene dan is renderen goed te doen als je een grotere scene hebt, daarom een video als alternatief omdat de smoke generator gewoon teveel MB kost en tijd.
Ik ben een aantal dagen aan het zoeken geweest wat nu de manier is om je image as plane transparant te krijgen in cycles zwarte background in plaats van transparant was de ergernis uiteindelijk is dit gelukt en achteraf kijken we de koe in de kont en zeggen dan dat is makkelijk
. Ik kan weer verder in mijn battlefield scene ik liep er op stuk.
Om rook en vuur te maken staan er genoeg tutorials op het net , als je de animatie gaat renderen zorg dat transparantie is aangevinkt zie foto.
Niet elk formaat video herkent de rbga(rood blauw groen en alpha) dit moet je even apart instellen voor je de rook gaat renderen, Zie foto rbga moet zichtbaar zijn wil je de alpha gebruiken.
Tot zover het werken met de smoke generator.
Nu de animatie klaar is kun je deze in je scene importeren gevolg zal zijn een video met zwarte achtergrond ,1 vinkje aanklikken tijden het importeren van image as plane verhelpt dit (use Alpha)zie foto.
De node setup voor de image as plane.