Nav de mol van Blenderbrammetje heb ik weer eens naar het hair particle system gekeken. Ik werk met 2.78a en kom iets vreemds tegen. Ik ga heel eenvoudig te werk. Ik neem een kubus. maak van het bovenvlak een group.
Dan maak ik een hair particle group en selecteer bij het tabblad vertex group deze group. Nu zou het haar alleen moeten ontspringen vanuit die groep. Maar Blender reageert heel vreemd. Het laat nu juist overal haar toe behalve op de gekozen groep. als ik het pijlte ernaast klik dan verandert er wel iets, maar nog niet wat zou moeten. Als ik dit zelfde doe in 2.73 dan gaat alles wel zoals je zou verwachten.
Ik doe alles met de internal render. Hebben jullie dit ook of is dit een persoonlijk probleem? Ik heb het al op 2 computers getest.
Probeer het nu regelmatig en het gebeurd random. Ik heb een scene met 4 kubussen en doe de zelfde handelingen per kubus, de ene keer lukt het en een andere keer niet. Als het fout gaat dan is die fout ook niet constant. dan komen de haren uit een verkeert vlak of dan weer uit verschillende verkeerde vlakken.