Topic: [Modelling] Vrij irritante overtolliigheid bij modelleren...  (gelezen 6024 keer)


superjamie

« Gepost op: 15 maart 2017, 19:46:35 pm »
Hoi medeblenders...

Ik ben aan het oefenen met een huis modelleren, maar zie hier mijn model:




Zoals je hier ziet zit er aan de voorkant een dubbele face... ik heb op Ctrl + V gedrukt om
em te proberen weg te halen, maar dat werkt niet... Hoe kan ik dit oplossen ?... ik vind
het vrij irritant als ik iets probeer te modelleren... ik heb dit ook met een solidity modifier
gemodelleerd... ik heb het laatst eerder gehad en ik gebruik Blender 2.78c...

Weet iemand hier ik overtollige faces weg haalt ?... alvast bedankt,

Jamie.


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2017, 23:26:16 pm »
Met de toets x delete je  met h verberg je alles en met alt h haal je het weer terug ook in edit mode.
Ctrl C copy en Ctrl V is past, Hier heb je wat toetsen combinaties
http://blenderaid.com/tagged/Basic%20Keys
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2017, 07:22:24 am door Ruud »

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2017, 09:35:02 am »
Met de toets x delete je  met h verberg je alles en met alt h haal je het weer terug ook in edit mode.
Ctrl C copy en Ctrl V is past, Hier heb je wat toetsen combinaties
http://blenderaid.com/tagged/Basic%20Keys

Tja... ïk weet in elk geval wel dat "X" delete is... maar ik merk dat delete dus ook geen
optie is voor dat probleem wat ik heb...

Misschien moet ik  maar een andere manier proberen om een huis te modelleren...
Maar wel met blender... ik zit er aan te denken om huizen in blender eerst op te
bouwen in palen en dan met de "knife tool" + "Make Edge/Face" te gaan werken...
Later ook met "Ctrl + B"... om de randen mooi rond te maken en natuurlijk ook voor
de ramen en deuren... misschien dat ik deze manier vanavond, als ik tijd heb wil
uitproberen...


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2017, 11:55:14 am »
Als je niet genoeg hebt aan de opties in blender dan kan niemand je helpen , het zijn een paar eenvoudige handelingen en lukt het niet begin je opnieuw of sla je werk contant op in 2 files.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2017, 12:55:54 pm »
Misschien staan die dubble zaken er omdat de solidifier modifier er op is toegepast.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2017, 13:11:54 pm »
Gebruik de functie "dissolve".

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2017, 17:21:24 pm »
Gebruik de functie "dissolve".

Dat heb ik geprobeerd, maar het helpt niet...

Al wel heb ik het probleem met boolean modifier waarschijnlijk gefixt door voor
normallen "Auto Smooth" in te schakellen...

Ik zal voor boolean operaties dat wel high detail meshes moeten gebruiken... maar
het probleem van dubelle triangles is dus nog niet opgelost...

« Laatst bewerkt op: 16 maart 2017, 17:30:57 pm door Jamie van Cadsand »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2017, 00:07:35 am »
De mogelijkheden van de link al bekeken?En mijn advies want auto smooth verhelpt het probleem niet.
Stop alsjeblieft met meerdere kanalen te openen voor je zelfde probleem.

Offline Speedthriller

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2017, 20:00:22 pm »
Weet je zeker dat je een dubbele face hebt? Ik denk zelf dat de muur niet helemaal vlak is. Probeer eens alles te selecteren en over de x-as naar nul te schalen. (s_x_0)