Topic: Bloemetje  (gelezen 8264 keer)


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 augustus 2016, 20:20:27 pm »
Holla guys,

Bij dezen post ik mijn poging om een bloem na te maken. :P
Naar mijn mening is het aardig gelukt... het ziet er als een bloem uit... ;D

Groeten,
Mortalae

Foto's:






« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2016, 20:22:14 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2016, 21:14:19 pm »
Het model is prachtig.
Toch wil ik wat tips geven over de materialen (presentatie)

ten 1ste is het een goed idee om een HDRI the gebruiken. En in het geval van natuur helemaal.
Een HDRI (ook wel Environment map genoemd) kun je in de world node editor invoegen.
Het zorgt automatisch voor een realistisch belichting.

Zorg wel dat je een Een Hdr. Bestand gebruikt. Die heeft de belichting berekend.

Ten tweede moet er wat veranderen aan de materialen. Ik zou als ik jou was een texture gebruiken voor de bladeren. het is nu een te plate kleur rood (geld ook een beetje voor de steel)

En  nu het belangrijkste. Zorg voor SSS and translucent. Bladeren zijn er dun en laten verschrikkelijk veel licht door.
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2016, 21:50:55 pm »
De vormen zijn in ieder geval goed.

@ Ionwe: sss? Wat is dat?

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2016, 21:57:54 pm »
Sub Surface Scattering.

Wanneer je met een lamp door je hand heen shijnt. Zie je SSS. Het light van de lamp word door je hand "vesnipperd" waardoor het door je hand heen schijnt.

Een bloem heeft het zelfde. er komt vernippert light door heen
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2016, 23:13:28 pm »
Mooi !

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2016, 11:56:58 am »
Als het een cartoon achtige bloem is is hij top gemaakt maar moet de bloem echt lijken ben ik het eens met Ionwe.

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2016, 15:05:49 pm »
Goed gemodelleerd, ik zou het ook wel een textuur geven,
daar heeft Ionwe wel gelijk in...

Heb je dit gemaakt in cycles render of in blender render ?...

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2016, 22:32:49 pm »
Bedankt voor de feedback!

Ik heb gedaan wat er voorgesteld werd... Verschil is er. Of het nou verbeter is, weet ik nog niet zo goed.
In ieder geval lijkt het niet meer zo plastisch. Er moet nog hoop geklust worden voordat het écht begint te lijken...

Het is met cycles gerenderd.



Ave, morituri te salutant.

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2016, 22:59:07 pm »
Ziet er inderdaad minder plastic uit.
Zou je een screen shot van je node setup willen laten zien? Dan kunnen we je extra tips geven.

Het is sws belangrijk dat je natuurlijk licht hebt. Op dit moment is het waarschijnlijk een Witte spot light.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Gebruik HDRI belichting.

Ook zie ik nog niet echt een textuur. Het is nog steeds een vrij platte kleur rood.

Succes

Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 september 2016, 17:06:39 pm »
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:


Ave, morituri te salutant.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 04 september 2016, 18:01:14 pm »
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:


Wat doet die mix node aan het begin?

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 04 september 2016, 18:05:27 pm »
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:


Wat doet die mix node aan het begin?

Ik had een SSS node daar , maar later verwijderd.
Ave, morituri te salutant.

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #12 Gepost op: 04 september 2016, 20:05:01 pm »
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:


Wat doet die mix node aan het begin?

Ik vraag me meer af waarom der een een camera ray setting is gebruikt. Als ik jou was had ik de bladeren zo gedaan:

https://www.youtube.com/watch?v=t1AytwtHHRE&feature=youtu.be

Ik hoop dat je er wat aan hebt. heb het gauw opgenomen. Je met wel ff door het resultaat heen kijken want ik heb niet mijn best gedaan op het model enzo.

Blender guru doet het ook alleen dan zonder PBR omdat het een oude video is:

https://www.youtube.com/watch?v=mxAsfqqeAUM
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.