Topic: [UV-Unwarp] Heeft er iemand tips ?...  (gelezen 4740 keer)


superjamie

« Gepost op: 15 juni 2016, 10:33:33 am »
Hoi medeblenders...

Ik vind het UV-Mappen best prieggel-werk en ik ben er soms ook best lang mee bezig,
ik kan me herinneren dat ik een paar maanden terug in mijn vakantie met me mede-
bewoners van arduin misschien wel meer als een half uur bezig was met al een niet zo
heel complexe model unwarping, om die textuur om het model te UV-Mappen, het was
ook niet eens 100% netjes... dat is het probleem eigelijk als ik een textuur om een
complexe model wil gaan unwarpen... dus heeft er iemand tips om sneller en netter te
UV-Mappen... voor complexe blender modellen en Texturen ?... ik zal het graag willen
horen,

Alvast bedankt, groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2016, 10:35:13 am door superjamie »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2016, 12:07:23 pm »
Ik ze.... Youtube. Daar staan echt heel veel tutorials over texturing.
Begin eens met deze.

http://youtu.be/Tovu1A0LxeQ

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2016, 12:16:10 pm »
En kijk deze serie eens 4 intressante waar ook complexere modellen aan bod komen.

https://youtu.be/f2-FfB9kRmE

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2016, 08:48:21 am »
En kijk deze serie eens 4 intressante waar ook complexere modellen aan bod komen.

https://youtu.be/f2-FfB9kRmE

Deze tutorial legt een manier uit die ik nog nooit heb geprobeert... maar ik zal wel een
keer met mijn vrijwilliger willen oefenen met het texturen painten in GIMP en daar na
ook met het complex modelleren in Blender en dan de UV-Layout van de unwarp
exporteren in het programma GIMP en dan de texture van het model painten middels
basis textures die ik dan fotografeer... sommige textures haal ik dan denk ik van
internet (dat lijk mij wel handig) via de website textures.com... ik hoop alleen dat dit
kan in GIMP... net als dat je met de texture painter van blender ook met textures kunt
tekenen op een UV-Unwarp... ik hoop alleen dat het kan in GIMP en dat het voor mij
makkelijker is dan met de texture painter in Blender...


« Laatst bewerkt op: 29 juli 2016, 11:28:38 am door superjamie »

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #4 Gepost op: 08 augustus 2016, 23:14:56 pm »
Er bestaat ook een adon dat ik veel gebruik genaamt UV Square
Het maakt van je Uv netjes vierkantjes. werkt heel fijn

voor de rest zou ik inderdaad even wat youtube videos bekijken
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

superjamie

« Reactie #5 Gepost op: 01 september 2016, 10:34:33 am »
Er bestaat ook een adon dat ik veel gebruik genaamt UV Square
Het maakt van je Uv netjes vierkantjes. werkt heel fijn

voor de rest zou ik inderdaad even wat youtube videos bekijken

Ik ben momenteel al aan het oefenen met het creƫren van een UV-Map en
vervolgens de texture painten, ik ben hiermee nog niet zo heel ver mee en
moet nog veel oefenen hiermee... ik was vanmorgen bezig met een low-poly
schaal, om die te modelleren en te texture painten, maar toen ik blender
afsloot, was die texture weg en ik had mijn blender project wel opgeslagen.

Mijn idee is om volgende keer i.p.v. alleen de blender project op te slaan, ook
gelijk de texture UV-Map op te slaan, zo hoop ik het probleem te voorkomen
door elke keer de UV-Map en textures opnieuw in te laden zodra ik er mee
verder ga...

Over texture painten heb ik al een andere topic,
zie: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1600.0...
« Laatst bewerkt op: 02 september 2016, 09:43:05 am door superjamie »