Topic: hoe een circles materiaal exporteren en weer importeren?  (gelezen 5676 keer)


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Gepost op: 14 augustus 2016, 23:02:43 pm »
Hallo
Ik ben al even bezig met een kop en schotel die ik wil kunnen renderen in circles
echter ik heb er een waar veel fouten in ziten maar waar een aantal materialen goed gelukt zijn
nu wil ik deze materialen hergebruiken in een andere blendfile waar ik de kop en schotel deels opnieuw moet doen

ook wil ik in toekomstige modellen deels gebruk maken van materialen van anderen

nu heb ik dus twee vragen :
hoe sla ik een materiaal op in een nieuwe blendfile of ander formaat als dat gebruikelijk is?
en hoe krijg ik dat of een ander materiaal vervolgens weer in blender onder de materiaal tab zodat ik de nodes ed kan zien en kan bijstellen ?

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2016, 10:22:50 am »
Hier wordt je het wel duidelijk.  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=0vWdb_wO_lE

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2016, 23:16:14 pm »
dank je wel
en via deze heb ik nog twee gevonden die het me nog duidelijker maken
de drie samen maken dat ik het begrijp

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2016, 10:26:36 am »
IK probeer het geleerde ook op andere onderdelen van de blend file toe te passen maar als ik een mach probeer te importeren via apand
dan kom ik wel in de blend file maar kan de mach aan klikkenb en dan komt de vieuwpoort weer zichtbaar maar niet de aankeklikte mach
terwijl ik weet dat die wel in de file aanwezig is

wat doe ik fout,hoe kan dat, wat kan ik daar aan doen?

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2016, 17:07:43 pm »
Append en selecteer je bestand en klik hier op je hebt nu verschillende mappen kijk in de map Group of Object en kies het opject wat je wilt gaan gebruiken.
Nu moeten de opjecten te zien zijn als je ze niet ziet zoom even uit misschien staan ze net buiten beeld.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2016, 18:45:05 pm »
het apenden is gelukt
ik zie het model
en ik heb ook de images ge-apend
maar nu zie ik geen transparantie
en er is geen transparantie map bij

hoe maak ik de transparantie zichtbaar zonder transparantie map?
in de texture zijn transparante pixels het is een png file met transparantie
hoe doe ik het in blender internal ?
hoe doe ik het in circles? hoe maak ik geinclude textures dan zichtbaar en de transperante pixels als transperantie?

als ik dat weet kan ik denk ik met de antwoorden op mijn eerdere vragen verder
reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2016, 21:12:23 pm »
De images hoef je niet te nemen voor het gras neem je alleen de bestanden uit de map Group of Object.
Het handigste is Group dit is dan makkelijk te gebruiken het particalsystem.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2016, 21:36:45 pm »
dat is gelukt
maar als ik hem even op rederend weergaven zet zie ik niets
als ik een proef render doe zie ik ook niets
wat kan ik er aan doen dat ik de modellen dan ook kan zien?
komt dat omdat ze apended zijn
moet ik dan iets doen met nodes ed om ze zichtbaar te maken ?
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2016, 23:10:00 pm »
Nee je hoeft niets anders te doen als importeren met append.
Dus ik snap  niet waarom het bij jou niet lukt?
Heb je wel een camera.
Of heb je ze op een andere layer gezet en deze niet aan staan?

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2016, 23:53:22 pm »
Ik heb gewoon een main scene waar ik alleen de cube gedeleted heb en nog een zonlamp extra aan toegevoegd
in de texture vieuw is die wel te zien en ook in het materiaal aleen bij die laaste zonder texture
ik behb blender 2.74


reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0