Hoi medeblenders...
Is het met de standart blender mogelijk om een gewone model met een modifier
verschillende lagen te geven ?... ik bedoel het zo, dat je een model hebt, die model
geef je met een modifier verschillende primitiven lagen volgens de normalen, zodat
je er met UV-mapping een relief in kunt krijgen (geen displacement mapping, maar
een andere modifier om een model verschillende lagen te geven volgens de normallen
van het model)... ik zit er namelijk aan te denken om te oefenen met game
omgevingen die relief hebben (maak ik bedoel niet met de ingebouwde bump en
parallax functies in de BGE, maar het zelfde soort effect met UV-Mapping en
modelling)... weet iemand of het kan en hoe dan ?... ik bedoel met lagen dus geen
lagen waaruit een render, plaatje, animatie of scene is opgebouwd, maar ik heb
het over relief achtige effecten, maar dan hoe je een model zeg maar meerdere
primitive lagen kunt geven, zodat ik er met UV-Mapping een relief in kan krijgen,
door de textuur van een game object uit verschillende vakken op te delen, elk vak
is dan een laag (maar voor dat heb ik al een topic over parallax mapping), ik heb het
hier over hoe je dat kunt bereiken met modelling, hoe je een model verschillende lagen
kunt geven om dit te kunnen texturen... als jullie het niet snappen, zou je het
misschien kunnen opzoeken op google (maar dan wel met de termen relief mapping en
UV enzo, over hoe ik het bedoel)... weet iemand hoe je een model met een modifier
verschillende lagen kunt geven ?... alvast bedankt,
Groetjes Jamie.