Dag Jamie,
er zijn twee methoden die je kan gebruiken om meer uit de array modifier te halen, die elk hun eigen toepassing heeft.
Ten eerste, met de array modifier op zich kan je ook een ander object gebruiken om te bepalen waar de array modifier de kopieën plaatst. Dit gebruik je door bvb een empty te plaatsen op de plek waar je eerste, oorspronkelijke kopie staat. Dan wijs je in de modifier (het invulvakje rechts onderaan) naar deze empty. Zet de vinkjes bij relatief en absoluut af, zodat enkel het object van belang is. Het voordeel is dat ook de rotatie en de schaling van de empty nu meespelen.
Toepassingen: objecten in een cirkel plaatsen (roteer de empty en plaats het object in edit mode uit zijn centrum) of een spiraal (doe ook een verplaatsing), objecten steeds groter maken, het volgende object rond zijn as draaien, ... Deze rotaties animeren.
Een tweede methode is om de array modifier te combineren met de curve modifier. Je tekent, buiten je object, ook een curve. Dan pas je op het object een array modifer toe, gevolgd door een curve modifier. In die curve modifier verwijs je naar de curve die je gemaakt hebt. In de array modifier moet je nu de lengte instellen (daar is trouwens ook een optie 'fit curve' waar je opnieuw naar dezelfde curve verwijst).
Toepassingen: treinsporen, kabels, rupsbanden, ... alles dat uit een herhaling van 1 segment bestaat en een niet triviale baan moet volgen.