Topic: [Cycles] Voxel Data in Materials, Hoe moet dat ?  (gelezen 4143 keer)


superjamie

« Gepost op: 15 april 2016, 21:37:51 pm »
Hoi...

Ik ben momenteel aan het oefenen in Blender...
Ik weet dat je volumetrische materials kunt maken met in Blender Cycles Render.
Maar ik vraag me zelf af hoe je volumetrische voxel data texturen in je materials
kunt krijgen... Ik zie ook geen voxel data node in Blender. Ik heb blender 2.77...

Zo kan ik later misschien ook met voxels gaan oefenen, maar het probleem is
dat ik geen voxel data node zie in blender.

Heeft iemand enig idee hoe dat moet ?,
Alvast bedankt.

Groetjes Jamie.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2016, 11:13:51 am »
Sorry Jamie, geen flauw idee.

Meestal als er zo geen antwoord komt is dat niet omdat we niet willen antwoorden, maar meestal omdat niemand het antwoord weet. Voxels worden hier niet zo vaak gebruikt naar mijn gevoel, dus daar hebben we zelf ook nog niet zoveel ervaring mee. Blender is best veelzijdig en complex.

Maar moest je het antwoord op je eigen vraag vinden, voeg dit dan gerust toe, dan leren wij er ook nog iets van (en dan staat het gedocumenteerd voor de toekomst).

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2016, 19:10:30 pm »
Ik sluit me bij Nick aan. Ik had tot nu toe nooit van voxel data textures gehoord. Ik ga daar binnenkort eens over googelen om er meer van op te steken. Geneer je niet om hier kort te vertellen wat het is en wat je er mee kunt. Leren wij wat van jou. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2016, 19:29:23 pm »
+1  ;)

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2016, 20:57:32 pm »
Is dit wat je bedoelt?