Topic: Netel.  (gelezen 6006 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 12 april 2016, 15:37:13 pm »
Nieuwe Netel soort gevonden.
Met 100 sampels had ik hem zo in zicht.  ;)



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2016, 15:50:10 pm »
Dit plaatje stimuleert en prikkelt om aan de slag te gaan.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2016, 16:06:08 pm »
Volgens mij zit je in een netelige situatie...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2016, 16:51:24 pm »
Ja ik voel me prikkelbaar ;D ;)
Hier nog een nieuwe Netel.



Offline dE.niz

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2016, 16:59:32 pm »

Dit is wel heel mooi .
In de toekomst mag je ons wel eens vertellen
hoe je zoiets moois kan maken , beginners willen wel wat bij leren.

denis
Roland PSR 800 - Yamaha T4 Black
Apple Macbook - Imac 27

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2016, 17:16:16 pm »

Dit is wel heel mooi .
In de toekomst mag je ons wel eens vertellen
hoe je zoiets moois kan maken , beginners willen wel wat bij leren.

denis
Het lijkt op een variatie van deze tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=EVj1fETtuN8

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2016, 18:21:48 pm »
Daar heeft het wel wat van weg Ezra maar die tutorial moet ik ook maar eens gaan bekijken.

Dit is ongeveer hoe ik het heb gemaakt:
De Netel is een sphere met een particle system hiervoor heb ik een stekel object gemaakt en deze aan het particle system gehangen.
De achtergrond is een Hdr image en deze is in de node editor met de mapping node veranderd.
De stekels een kleur gegeven en in de node editor een Opject info node met een coloramp node en een colormix op divide dit is voor variatie van de kleur.
In Blender kun je de kleuren van de images verder aanpassen in color management.

In PaintShop pro heb de twee gerenderde images samen gevoegd en nog wat kleuren aangepast en een diepte blur gegeven.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2016, 18:27:21 pm »
De Tutorial even snel bekeken en dat ziet er gaaf uit, die gaan we ook nog eens uitproberen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2016, 19:08:22 pm »
Nog maar een maar het is wat mistig. ;)



Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2016, 19:58:59 pm »
Goed bezig

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2016, 21:03:33 pm »
Netels in the mist.  ;)