Topic: chronologische volgorde  (gelezen 6515 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 juni 2016, 17:51:07 pm »
Weet iemand de reden waarom veel shader`s, input node`s, vector node`s enzo niet chronologisch op alfabet van boven naar beneden staan.
Is er een hiërarchie in die ik niet zie snap?
Zo vaak moet ik nog steeds dingen zoeken.
Heel simpel voorbeeld, de E(mission) shader, de E even als hoofdletter, gezien de chronologie die ik zoek.
Ik open add shader en logischer wijs gaan mijn ogen richting de vijfde of zesde regel, gezien de plek in het alfabet maar nee, daar staat de T(ransparant) en R(efraction).
Daarboven en onder staan G(lossy) en G(lass).
Als 13de staat dan eindelijk de E(mmission) tussen de S(ubsurf) en de H(air) zodat ik iedere keer weer op aan neer aan het kijken ben om die E(mision) te vinden en dat geld wel voor meer dingen.
Dus nogmaals, is er een hiërarchie in die ik niet zie snap?
Of is het iets anders, zie ik iets over het hoofd?

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2016, 18:10:39 pm »
Ik gok dat ze grofweg staan in de volgorde waarin ze geïmplementeerd zijn.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2016, 19:03:35 pm »
Maar de modifiers staan dan wel weer chronologisch, vandaar de verwarring.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2016, 20:56:47 pm »
Alfabetisch...  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2016, 21:00:35 pm »
Chronologisch kan toch alfabetisch en/of numeriek zijn?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2016, 21:26:03 pm »
Klopt Rozz , Chronologisch is op volgorde van tijd. Dat kan zowel tekst als tijd zijn, alfabetisch zou dus wel heel sterk toeval zijn , maar niet onmogelijk.... :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2016, 22:18:16 pm »
Alfabetisch...  ;)

Klopt Zaph maar als het om het moment van implantatie gaat zoals ezra aangeeft waarom het een wel alfabetisch en het ander niet...

Maar dit alles terzijde, is dit in blender aan te passen?

Alles via alfabetische orde laten verlopen?

ik blijf mezelf erop betrappen dat ik regelmatig de emission zoek omdat die niet logisch geplaatst is.

Ook bij veel tutorials zie ik die muis van boven naar beneden gaan tot ze de de juiste shader gevonden hebben.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2016, 22:21:17 pm door rozz »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2016, 22:57:46 pm »
Klopt Zaph maar als het om het moment van implantatie gaat zoals ezra aangeeft waarom het een wel alfabetisch en het ander niet...
Sure, maar je zei dat de modifiers chronologisch staan, en die staan alfabetisch. En implementatie...  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2016, 23:01:32 pm door Zaph »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2016, 09:39:25 am »
Dacht dat ze ook op Gerard jolings hoofd konden...  ::)
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2016, 10:45:39 am door rozz »