Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Hulp
-->
Materialen en Texturing
artifacts ...
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Topic: artifacts ... (gelezen 2938 keer)
artifacts ...
Somers
Member
Berichten: 33
«
Gepost op:
23 december 2022, 18:38:06 pm »
Hallo,
Ik krijg wat blokkerige effecten, wat doe ik verkeerd, wat moet ik anders doen om dit te verhinderen? Alvast bedankewel
Gelogd
Re: artifacts ...
Somers
Member
Berichten: 33
«
Reactie #1 Gepost op:
23 december 2022, 18:51:01 pm »
Kleine toevoeging, t is de grote van de mesh die dit beinvloed als ik het goed zie. Is dan een subdivision modifier de enige oplossing of is er nog iets slimmers? (lees: iets wat minder traag maakt) >
Gelogd
Re: artifacts ...
roobol
Member
Berichten: 226
«
Reactie #2 Gepost op:
23 december 2022, 19:33:42 pm »
Zo te zien gebruik je displacement. Als je een combinatie van bump en displacement gebruikt kan je je subdiv een stuk lager zetten. Vergeet dan niet dat je in je materiaal instellingen de displacement settings moet aanpassen (zie plaatje). En voor alles wat niet te dicht bij de camera staat kan je kiezen voor bump only, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
«
Laatst bewerkt op: 23 december 2022, 19:53:20 pm door roobol
»
Gelogd
met vriendelijke groet, kees.
https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/
Re: artifacts ...
Somers
Member
Berichten: 33
«
Reactie #3 Gepost op:
02 januari 2023, 15:12:02 pm »
Daar speel ik idd ook al mee, lost het nog niet helemaal op. Merk dat het unwrappen ook nog wel iets doet hierin. Beste wensen overigens!
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »