Ja Wil ik ben een aantal node settings aan het bekijken deze komt ook te pas
Met de sterren in de volume shader moet ik het ook bekijken wat meer random verlichten en wat feller, grote is redelijk vind ik zelf.
Nu eerst een Maan aan het bewerken 1 texture in gebruik voor zowel de hoogte map als de displacement map en kleur.
Dus er kan nog aan de kwaliteit gewerkt worden met de juiste mappen.
De Maan is voorzien van een emissie node aangezien ik met de wereld setting volledig duister ben op het sterren veld na
Zie foto van alleen de wereld met het sterrenstelsel
daar is zat variatie wat je kan doen om het stelsel snel te veranderen in een andere random shape.
Ik heb met RGB nodes de kleuren kunnen verdelen een beetje aan het uit proberen op eigen houtje.
De maan texture tot zover.
Ook de scene zelf wordt een 250 animatie waar van ik al 160 frames in bezit heb ik render het niet in 1 keer.
De maan die duikt pas later op en hier mooi camera werk proberen neer te zetten , en dat doe ik via de objecten te animeren omdat de camera al ingesteld stond.
frame 239
frame 246
frame 250
Het volume shader object op deze foto is dichtbij genomen straks nog wat proberen te verfijnen
Het object is niet voor te dichtbij bedoeld ook.
En deze wat verder weg.
Bij het animeren kom je soms wat foutjes of oneven heden tegen
Aan de horizon van de maan ziet de texture er raar uit, is de camera dus die dit veroorzaakt.
Je denkt snel hee me materiaal is niet goed , best verradelijk dit.
En hier is het opgelost door de camera instelling met clipping.
Normaal genomen gebruikt iedereen de lange afstand instelling Clip end, Nu moet clip start ingesteld worden
En het probleem is weg
En als je er iets teveel waarde aan geeft.
Verdwijnt er een gedeelte van het object voor de camera.