ik kan zeker de sluier even oplichten Koos.
Dit heb ik in Blender evee gemaakt dus plaats lampen met kleur en stel Evee in naar wens.
Tab Shading openen en op world zetten om een Volume Scatter te plaatsen.
Het object is een ico-sphere met een particle systeem van stekels er op.
De stekels heb ik vervormd in sculpt mode.
Als de stekels er op zijn geplaatst met het particle systeem heb ik daarna de modifier modifier particlesettings gebruikt door op convert te kliken.
Door convert te gebruiken worden de stekels een normale mesh en kun je deze joinen met de ico-sphere zodat ze een geheel worden.
je kunt het particle systeem nu verwijderen.
Gebruik het nieuwe corona object met een nieuw particle systeem om het te vermeerderen, bij Physis heb ik Boids gebruikt.
Aan het corona object zit ook nog een wave modifier om het te laten bewegen.
Bij het tab compositing vink use node aan anders zie je niets, daar heb ik Filter/ fiter en glare gebruikt.
Verder is het stoeien met instellingen en als je Blender 2.82a helemaal onder de knie hebt dan kan het nog veel mooier worden gemaakt.
Het is toch wel opnieuw alles uitzoeken en uitvinden met de nieuwe Blender.
Heb je verder vragen dan hoor ik het wel Koos.