Topic: Rigid Body Tools mis ik ?  (gelezen 13235 keer)


Offline Guus

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 24 augustus 2015, 18:12:02 pm »
Ik ben er nog niet uit, dus kan nog niets laten zien.
Ben er nog wel mee bezig, maar het ontbreekt me aan tijd.
Kom er z.s.m. op terug.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 september 2015, 18:32:38 pm »
Door de tutorial stapje voor stapje grondig te bekijken waarbij je ook de icoontjes van het werkveld 'in de tutorial' voortdurend vergelijkt met icoontjes in je eigen werkveld in Blender, zou  je stappen moeten kunnen zetten. Neem de tijd er voor!! Ook al denk je 'alles' gezien te hebben, geloof me, je ziet gemakkelijk 'kleine dingen/handelingen' over het hoofd! Het zijn soms de kleine dingen die het hem doen  ;)
Je geeft het zelf al aan, het ontbreekt je aan tijd. Als je hiervoor 'tijd neemt' dan kan dat het verschil maken.

Zelf heb ik bij uitvoering van deze tutorial de nieuwste versie 2.75a gebruikt.

Ook had ik de animatie willen voorzien van kleur en structuur. Dat is me nog niet gelukt. Zelf ben ik ook nog vooral zoekende!
Succes!

Maria


p.s. hoe ik een animatie kan posten is me nog niet duidelijk hoe dat uit te voeren. Anders had ik dat wel gedaan.
Tips daarover zijn welkom.



« Laatst bewerkt op: 02 september 2015, 19:24:46 pm door Maria »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #17 Gepost op: 02 september 2015, 19:41:14 pm »
Je kunt je animatie uploaden op je YouTube kanaal en de link in je post plakken.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #18 Gepost op: 02 september 2015, 21:27:55 pm »
Dag Maria,

ja geduld is een schone zaak bij Blender. En tijd hebben we allemaal tekort :).

Omtrent die kleur en structuur: Moest je een hint willen tijdens het zoeken, laat dan even weten waar het juist mis loopt. Er lopen hier genoeg knappe koppen rond die vast direct kunnen wijzen op dat kleine dingetje dat je over het hoofd ziet. En anders wil ik ook nog wel een poging wagen.

Guus, moest je er toch nog eens tijd aan kunnen/willen spenderen, laat dan zeker je resultaat/vragen zien. We zijn allemaal benieuwd wat jullie ervan maken.

Groetjes Nick

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 02 september 2015, 21:45:08 pm »
Beste Nick,

Waardeer ik heel erg.
Ben nog zoekende en wil eerst zelf uitproberen om jullie niet onnodig werk te bezorgen.
Oefenen: gaat slechts met één dingetje tegelijk en Blender is 'groot' (gelukkig maar, is er ook veel te ontdekken  :)).
Als ik er niet uit ga komen maak ik gráág gebruik van dit aanbod!!

Beste JvL en ook Guus of anderen:
Mijn probeersel is te zien via de link (laat alsjeblieft weten of het lukt, via de mail deze Blender file te openen. Zo niet heb ik iets niet goed gedaan, dankjewel trouwens JvL!!):

https://drive.google.com/open?id=0B8wcTU3DutNDRGFweXB5TUhMNEU
Afspelen 'animatie' met  Alt A
« Laatst bewerkt op: 02 september 2015, 21:56:46 pm door Maria »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #20 Gepost op: 02 september 2015, 22:18:09 pm »
Graag gedaan. Je animatie doet het prima hier.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 02 september 2015, 22:50:14 pm »
 :) Dankjewel voor je feedback. Blij om  :)

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #22 Gepost op: 03 september 2015, 00:38:45 am »
Mooi gedaan. De animatie werkt hier ook perfect.

Ook altijd leuk om een actievol camerastandpunt achter de blokken te kiezen en dan die reusachtige bal te zien afkomen. Hmm ideetje: iemand een VR bril rondslingeren? Moet superleuk zijn om dat in de game-engine in te bouwen en dan je vriend/vriendin met zo'n vr bril te zien wegduiken voor die bal :D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #23 Gepost op: 03 september 2015, 10:40:19 am »
Mooi gemaakt hoor dit moet ik zelf ook nog eens gaan gebruiken.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 03 september 2015, 23:24:16 pm »
Dank jullie wel voor de aanmoedigende woorden. Zelf erg onder de indruk van jullie werk er valt zóveel te leren!
Verslavend leuk  :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 03 september 2015, 23:37:47 pm »
Verslavend , beetje wel ja....
Ik kon Maria's voorbeeld niet bekijken , niet beschikbaar. maar kon de blendfile wel downloaden ?
Raar , ik ga hem morgen bekijken....

Zelf nu vooral bezig met C# leren , gaat snel. Zodat ik binnenkort al mijn Blendercreaties in Unity Game Engine kan gebruiken.....
Leuk hoe je in één .blend file al je Game-animaties op één tijdlijn zet , en dan in Unity kunt aangeven van wanneer tot wanneer.....
Ben bezig wat Unity tutorials te doen.... Één en ander is makkelijker dan ik dacht. Wel veel leren..... Duurt even... 8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 11 september 2015, 11:14:40 am »
Weet je of, wanneer je je script in C# in unity hebt gebruikt dit ook om gepubliceerd kan worden naar webgl, of moet je dan per se al in Unity met javascript werken?