loc staat voor location en rot voor rotation.
Als je een keyframe zet, dan zeg je tegen Blender dat op die frame de waarden van bepaalde eigenschappen van dat object die waarde moeten hebben.
Bijvoorbeeld, je kan de locatie van een object veranderen of de rotatie of zo. Je kan natuurlijk ook altijd alles vastleggen (via 'locrotscale'), maar soms is het nuttig om enkel de locatie vast te leggen en de rest vrij te laten.
De lengte van de output van Blender kan je op twee plekken aanpassen:
ofwel in de time line zoals je zelf aanduidt op je figuur. Ofwel daar waar je ook de resolutie van de renders instelt.
Pas op, je kan deze twee plekken ook loskoppelen zodat het aanpassen van de tijdslijn enkel bepaalt welk stuk je momenteel bekijkt, maar niet wanneer je vraagt voor de hele animatie te renderen. Maar standaard doen beide opties hetzelfde.
En zoals Rozz zei, je kan inderdaad keyframes buiten het gebied dat zal worden gerenderd plaatsen.
Als je meer controle wilt over het 'uitlopen' van een animatie, dan moet je ook de graph editor maar eens bekijken.
Trouwens, je weet dat je op zo ongeveer alles een keyframe kan plaatsen? Ook de transparantie en zo. Gewoon over de slider gaan hangen en i drukken. Wordt de slider geel of groen, dan is die geanimeerd.