Topic: Tuinhuis  (gelezen 8173 keer)


Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 maart 2014, 10:22:58 am »
hallo

een update van mn tuinhuis project



Ik ben wel lekker bezig, nog steeds erg veel tutorials aan het bekijken, daar leer ik toch wel wat van.
heb al wat proeven met gras gedaan. bomen en zo moeten nog.
eigenlijk moet ik mn blender file even opruimen. zitten veel lagen in met rommel. nog tips?
groet

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2014, 11:05:05 am »
Wil je tips over het opruimen van je .blend of over het tuinhuis?  ;)

Het tuinhuis ziet er grappig uit en je bent in ieder geval goed bezig. Ga je voor realisme of is het meer een visualisatie? Dat heeft namelijk behoorlijk invloed op wat voor tips je krijgt.
Voor realisme zul je heel veel met materialen en texturen aan de slag moeten terwijl voor een eenvoudige visualisatie dit al ruim voldoende kan zijn.
Ik heb wel het idee (als ik naar de afbeelding kijk dat er nog het een en ander ontbreekt in de constructie van het tuinhuis.

Vooral door blijven gaan met die tutorials want zo leer je elke keer weer van alles bij.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2014, 12:09:54 pm »
Dat ziet er goed uit en zeker als je pas bezig bent met Blender. ;)
Ik vind de low poly bomen ook wel grappig maar wil je wat meer realistischere bomen dan kun je die ook met blender maken
Zie tutorial.
http://www.youtube.com/watch?v=a8ZfhQAZ9vI

Voor het opruimen van je file kun je een nieuwe file maken en met append je tuinhuis invoeggen.
http://www.youtube.com/watch?v=KxD7FGeGR9Q

Ik zie ook bij jou ook ruis ruis in je image daar heb ik ook last van als ik iets maak in Cycels
Hiervoor kun je wat experimenteren met No Castics en Clamp zie de twee tutorials.
http://www.youtube.com/watch?v=4-yCJlcXjOg

http://www.youtube.com/watch?v=1k0h8ZZ9z-k

Tot slot je bent heel goed bezig.
Succes.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2014, 15:04:43 pm »
Je doet je rang weer eer aan ijp! hahahaha

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2014, 09:47:54 am »
Ik zoek een oplossing waar ik in een keer het hele tuinhuis kan knippen en plakken in een nieuw bestand.
moet ik zeker een groep maken.
erg bedankt voor de tips.
groet

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2014, 11:35:20 am »
Wel Goed opletten ;)  :)
Je hebt van mij 4 tutorials bekijk daarvan eens de 2e tutorial Adding opjects from other files with append.

Dit is wat je nodig hebt succes ;)

Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2014, 11:47:20 am »
Nou ijp, die append functie heb ik al een paar x gebruikt, mijn huis bestaat uit losse objecten dus die moet ik allemaal gaan benoemen en uitzoeken.
ik had gehoopt dat ik een hele layer kon kiezen, en die appenden. zal er nog eens induiken...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2014, 12:04:07 pm »
Je kunt alle losse elementen selecteren en met ctrl+j samenvoegen.
Het object dat hiermee onstaat kun een nieuwe naam geven als dat nodig is en vervolgens met append binnehalen in een nieuw bestand.

Wil je het hierna weer opbreken in losse elementen dan kun je in editmode alle vertices selecteren en vervolgens op p drukken en dan de optie "by loose parts" kiezen.

Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2014, 18:36:10 pm »
hoi dat werkt wel maar dan verliezen alle objecten hun naam. even een proefje gedaan met een nieuwe file
de reden dat ik een nieuw blender document wil is dat als ik de file save een rare glitch krijg..
ik ga nu alle objecten wel netjes benoemen.




Ik wil ook nog proefje doen met hdr foto ..
groet
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2014, 18:39:48 pm door Blom3dd »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2014, 11:40:07 am »
Ik ben heel benieuwd Naar de Hdr omgeving. ;)

Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 13 december 2015, 13:58:30 pm »
hoi even een update.
de hdri is nog niet gelukt
en toen ik probeerde om een achtergrond foto in te voegen crashde blender maar nu ben ik wel tevreden



ontwerp is ook veranderd,  bouwvergunning is binnen, ben nu bezig om de betonnen fundering te maken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 13 december 2015, 19:20:41 pm »
De lopoly look met het strakke tuinhuisje is ook heel mooi.