Recente berichten

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Blender Interface / Naam van Addon ?
« Laatste bericht door GuusJ Gepost op 16 september 2024, 19:17:38 pm »
Beste Blender users,

Sinds kort weer actief met Blender. Nu versie 4.2 LTS. Ik had voorheen een addon geïnstalleerd (gratis) waarmee je de tabs die verschijnen wanneer je de N toets gebruikt
van naam kunt veranderen en ook op je eigen gewenste volgorde kunt zetten. Maar geen idee meer hoe die addon heet.

Wie helpt ? Alvast bedankt  :D

Guus J
52
Eindresultaten / Re: Kon het niet laten
« Laatste bericht door Xan Gepost op 09 september 2024, 11:09:29 am »
Alle katten uit de vorige hebben een rig, dan zijn ze wat vlugger te hergebruiken.
Met deze weet ik nu ook hoe ik bendy bones moet inzetten.

De hele scene heeft me een uurtje werk gekost.
Kan natuurlijk beter maar ik had niet veel tijd.
53
Eindresultaten / Re: Kon het niet laten
« Laatste bericht door roobol Gepost op 09 september 2024, 10:49:09 am »
Hij is leuk :-)).

Is die kat ook gerigged?
54
Eindresultaten / Kon het niet laten
« Laatste bericht door Xan Gepost op 08 september 2024, 18:49:27 pm »



Wat snelle humor.  ;)

55
Eindresultaten / Re: PawWing IV
« Laatste bericht door Xan Gepost op 08 september 2024, 09:22:39 am »
Er zit idd. meer kleur in dan de Bike, die andere met kleur.

Wat I, II en III betreft, Tote Maus werkt alleen met hun eigen ontwikkelde Purrr motoren. Het risico bij Boeing is dat je telkens moet wachten op die doos met vergeten onderdelen. Dan moeten je Katronauten een half jaar wachten op de concurrent omdat die weer geen standaard aansluitingen hebben gebruikt.
56
Eindresultaten / Re: PawWing IV
« Laatste bericht door roobol Gepost op 08 september 2024, 07:07:14 am »
Hij is heel leuk geworden, ook de eerste in kleur, meen ik.

Ik durf niet te vragen wat er met PawWing I, II en III gebeurd is...
57
Eindresultaten / PawWing IV
« Laatste bericht door Xan Gepost op 06 september 2024, 15:34:04 pm »




Als katten het hogerop gaan zoeken.
 
58
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 06 september 2024, 13:36:51 pm »
Een veelvoorkomend probleem.
Ik heb het ook regelmatig bij renderen.

Het word veroorzaakt door de omgeving , als die standaard Blender-grijs is...
Heeft dat invloed op alles.

Zelfs in een huis met aan 3 zijden muren , dus aan een kant open om te kunnen filmen...
Heeft het veel invloed.

Een goede HDRI kan de oplossing zijn. Of een simpele Blender sky...
Of een gesloten ruimte met eigen licht.
59
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door Xan Gepost op 05 september 2024, 13:21:14 pm »
@blenderbrammetje

Enige tutorial die ik echt gevolgd heb was Cambridge Mosque.

'Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd.'

In mijn geval had ik meer aan Blender StackExchange. Op YT stonden me wat te veel absolutely no-life video's en ik daar had ik geen zin in. Tegenwoordig download ik ze, skip naar de frame die ik moet hebben en zoom in.

'Je moet het zelf leuk maken toch.'

Precies.

@roobol

Ik heb Freepik even door gezocht, zo te zien alles jpg.
Kan zijn dat ik er naast zit, ik wordt ook een dagje ouder. Maar een jpg is toch een 8bit gestripte image. Een exr is een hdr 32bit image met extra lichtwaardes. Heb ik iets gemist in de jaren of begrijp ik iets verkeerd?
60
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 05 september 2024, 10:34:36 am »
Voor de "time" van de ocean kon ik altijd gewoon een keyframe maken dat scheelt veel gedoe.
Dus gewoon je tijd kiezen , een keyframe maken , bepalen hoeveel frames je wilt of gewoon op het eind de "time" verhogen en daar weer een keyframe maken.

Animeren was altijd al mijn doel.


Wat renderen betreft , natuurlijk op echt hoge kwaliteit cycles renderen met caustics kost veel tijd.

Maar vrijwel net zo'n mooie renders met wat minder aantal samples en gebruik makend van Noise reduction kan het ook in bv. 3 minuten.

Bij video of film valt dat nauwelijks op als er veel beweging is...

Hangt natuurlijk ook mede af van hoe snel je processor , render je met CUDA... want dat scheelt een berg...

Succes !
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10