Recente berichten

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door roobol Gepost op 20 april 2025, 16:21:06 pm »
Na een paar weekjes Zeeland tijd om aan de omgeving the beginnen.  De perronboorden zijn naadloos, dus kan ik met GN iets complex van maken.  De texturen zelf heb ik gefotografeerd op het noordstation van Brussel.

Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe computer, blender benchmark van 2840 en rendertijden van minuten in plaats van uren, ik ben zeer tevreden :-)))



52
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 15 april 2025, 15:19:58 pm »
Ach elke keer dat vrouwtje nieuw speelgoed wil is er wel het een of ander moeilijk te krijgen. China vs Amerika is ook niet voor het eerst. Ik denk dat het september wordt. En bij overkill heb ik er de komende 8 jaar weer geen omkijken naar ongeacht welke kant ik op ga.

Is alleen Cycles en de ani's in jWildFire [die heb ik over de GPU lopen] wat deze niet trekt, de rest draait lekker op mijn RTX 2070.

Is alleen dat ik met een tekenblok zit. Dan val ik terug naar het schrijven, fotografie, schilderen. Nu weer muziek, ik heb een yamaha op de kop weten te tikken. Ik zit creatief nooit stil. :)

Edit: is de termopasta niet, de kast komt de warmte niet kwijt. De volgende heeft de bodem, achter boven en voren open, daar moeten twee waterkoelingen in. Deze had voren open moeten zijn.
53
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 14 april 2025, 17:49:23 pm »
Een 5090.  ;D

Als dat is om te blenderen moet je wel een lange tekenfilm in de planning hebben wil je er voordeel uit halen.

Voor mij is het overkill.
Ik zou ook best een 5070ti willen hoor om sneller CUDA te renderen...
Maar mn 3070 en 3060ti samen zijn ook aardig snel.

Maar wat ik wilde zeggen , aangezien CUDA over GPU doorgaans 4 - 8 keer sneller is dan over de CPU...
Zou ik eens kijken of je je power gebruik in Blender aan kunt passen.

Zelfs op halve kracht zou je nog 4 x sneller moeten zijn dan over CPU , en Cycles is gewoon de top qua renderen.
Of je vervangt de koelpasta op je GPU processor... Dat kan zomaar 10 graden schelen.

Nou ja.. Succes !  ;)

54
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 14 april 2025, 17:43:40 pm »
Hoi Xan.

Ik render al tijden , het begon met animatie filmpjes omdat ik dat het leukst vind aan 3D werk.
Ontwerpen , soms scuplten en kneden maar meestal gewoon slimme topo ,

Render ik al tijden met cycles vanwege mooiere shading en echte raytracing.
Voordat ik deze 3070 en 3060ti had rendere ik over CUDA op een GTX 970.

Dus nee. Renderen over de CPU slaat nergens op tenzij je bepaalde caustics wilt , die gaan niet over GPU.
De 2070 is krachtig genoeg om snel CUDA te renderen.
Raar dat ie zo heet word want bij CUDA renderen over Cycles gebruikt ie slechts 60% van de power....
Inderdaad je kast eens aanpassen.
55
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 04 april 2025, 18:23:17 pm »
Zeker. Heb nu ff weinig tijd.

Ik had al wel een treintje maar er hoort een omgeving bij die in de maak is.
Het is onderdeel van een groter geheel.

Komt eraan !
56
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door Xan Gepost op 03 april 2025, 10:51:17 am »
Ik sta even stil, gebrek aan een snellere kast en geen inspiratie voor weer iets simpels te bouwen. Ik had een 3 verdieping huis met lift, trappenhuis klaar en wilde aan de meubels beginnen wat die van mij niet meer trok [een uitgewerkte dus]. Plus de Trackball naar de haaien [MMB is gaar]. Dus wachten op een nieuw systeem. De nieuwe RTX 5090 staat al vanaf eind januari in bestelling maar de levering sucks en vrouwtje wil waterkoeling, ik denk dat het mei gaat worden of wat later omdat hij op Linux Mint gaat draaien.  8)

@roobol, Nice  ;D
@blenderbrammetje, ik wil hem ook wel zien
57
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door roobol Gepost op 01 april 2025, 16:12:30 pm »
Tof, Bram; ga je die nog posten?  Ik ben heel benieuwd.
58
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 01 april 2025, 15:44:51 pm »
Toevallig dat ik afgelopen week ook een treintje heb geblendert.

Maar dan zo'n houten blokkendoos treintje.
  ::)
59
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door roobol Gepost op 01 april 2025, 13:52:11 pm »
Geen druppel regen dit weekend, maar toch iets aan mijn treintjes gewerkt...




60
Onderhanden werk / Re: märklin
« Laatste bericht door roobol Gepost op 19 februari 2025, 14:25:19 pm »
Hey, voor zo’n seinpaal ga ik zeker plaats maken…

Ik heb mijn treintje herwerkt in een geometry nodes setup, zodat ik veel en/of lange treinen kan gebruiken zonder astronomische bestandsgroottes en rendertijden.  Wie ook eens een spoorbaan wil maken, ik heb een aantal bronbestanden gepost op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/61



Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10