1
Blender Interface / Vol of hol
« Gepost op: 11 augustus 2024, 15:08:12 pm »
Enkele dagen geleden kwam ik tot de vraag of iets standaard vol of hol is in Blender.
Ik dacht altijd dat alles hol was en dat je daarom "solidify" moest gebruiken om het dikte te geven om te printen.
Om het toch eens te testen, simpelweg de standaard cube in Blender geëxporteerd naar STL via de 3Dprint tool en dan deze STL geopend in Lychee.
Tot mijn verbazing moest ik vaststellen dat de kubus toch vol blijkt te zijn. Voor de zekerheid zelfs nog eens "hollowing3D" gedaan in Lychee en dan zie je duidelijk dat de kubus hierna wel hol is.
Dus @blenderbrammetje, je had dan blijkbaar toch gelijk.
Hieronder de kubus ongeveer halfweg doorgesneden.
Hieronder opnieuw ongeveer halfweg doorgesneden, maar na hollowing3D uitgevoerd te hebben.
Ik wou dit hier toch even meedelen, moesten er nog mensen deze vraag hebben of het nog niet weten.
mvg Bert
Ik dacht altijd dat alles hol was en dat je daarom "solidify" moest gebruiken om het dikte te geven om te printen.
Om het toch eens te testen, simpelweg de standaard cube in Blender geëxporteerd naar STL via de 3Dprint tool en dan deze STL geopend in Lychee.
Tot mijn verbazing moest ik vaststellen dat de kubus toch vol blijkt te zijn. Voor de zekerheid zelfs nog eens "hollowing3D" gedaan in Lychee en dan zie je duidelijk dat de kubus hierna wel hol is.
Dus @blenderbrammetje, je had dan blijkbaar toch gelijk.
Hieronder de kubus ongeveer halfweg doorgesneden.
Hieronder opnieuw ongeveer halfweg doorgesneden, maar na hollowing3D uitgevoerd te hebben.
Ik wou dit hier toch even meedelen, moesten er nog mensen deze vraag hebben of het nog niet weten.
mvg Bert