Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JokieHints

Pagina's: [1]
1
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd
« Gepost op: 07 maart 2023, 15:09:09 pm »
Dank je wel @Ijp en @Xan. Fijn dat jullie zo meedenken. Groet

2
Over Blender / Re: Hoe maak je alleen de vertices zichtbaar waarmee je werkt
« Gepost op: 07 maart 2023, 15:03:56 pm »
Dank voor jullie reacties. Dar kan ik zeker wat mee. Ik heb ook gemerkt dat wanneer je iets toevoegt in blender (object mode) je ook altijd de schaal aan moet passen. Dat vergeet ik steeds, maar daar ben ik nu achter gekomen. Doe je dat niet dan krijg je in "edit mode" vaak onverklaarbare vergrotingen.

3
Over Blender / Hoe maak je alleen de vertices zichtbaar waarmee je werkt
« Gepost op: 04 maart 2023, 19:38:08 pm »
Hallo. Als beginner loop je in blender tegen zaken aan die je niet kunt aanpassen zoals je zou willen. Daarvoor graag jullie hulp. Ik ben bezig haren aan te brengen op mijn model (zie foto). Hierop zie je dat niet alleen de vertices zichtbaar zijn van de "haarlok" waarmee ik bezig ben. Ik blijf ook de vertices zien van de haarlokken die ik al heb geplaatst. Maar naarmate je vordert wordt het werkveld daardoor zeer onoverzichtelijk. Het zou fijn als de haren die ik al geplaatst heb geen vertices meer hebben zodat het plaatsen van nieuwe haarlokken makkelijk gaat. wie kan mij helpen met een tip zodat dit makkelijke gaat


4
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd
« Gepost op: 04 maart 2023, 17:35:50 pm »
Hallo IJp,

Ontzettend bedankt voor jouw tip. De vertices staan nu goed en begrijpelijk. Dankzij tips zoals die van jou leer ik telkens weer wat nieuws.
Misschien dat je mij ook kan helpen met een nieuw probleem waar ik tegenaan loop. Ik ben met mijn model verder gegaan en probeer nu de haren te doen. Maar naarmate de haren in aantal toenemen wordt het beeld waarop ik werk ook ingewikkelder (zie foto).
Bestaat er nu een mogelijkheid om alleen de geselecteerde vertices zichtbaar te krijgen en de wirwar aan vertices die ik op dat moment niet heb geselecteerd onzichtbaar te maken? Het is dan wel de bedoeling dat ik de geplaatste haren blijf zien. Met "hide" en "unhide" kom ik niet verder.
heb jij een tip hoe ik dit kan bereiken? 


5
Beste forummers,

Het probleem is opgelost. Ik heb blender en de XP-Pen drijver opnieuw geïnstalleerd. Na een herstart eerst de driver en daarna Blender. Dit heeft ervoor gezorgd, dat het nu allemaal correct werkt.
Bedankt voor jullie aandacht.

6
Hallo. ben een nieuwe blender gebruiker en ben net gestart met de eerste YouTube lessen om met sculpting aan de gang te gaan. Het werkt goed, maar ik heb een probleem met het gebruik van de pen-tablet t.o.v. het gebruik met de muis. In sculpting werkt "adding" met de pen precies andersom dan de muis. Staat de Brush op "+" dan werkt dit met de muis goed, maar met de pen tablet precies andersom (substract). Heeft iemand hiervoor een verklaring? hoe los je dit op?

7
Blender Interface / Vertices in edit mode gedragen zich vreemd
« Gepost op: 24 februari 2023, 13:43:13 pm »
Hallo Ik ben Jokie en een nieuwe maar enthousiaste Blender gebruiker. Een fantastisch programma waar ik al wat uren aan heb besteed en ik verwonder mij wat je er allemaal mee kunt. Maar als nieuwe gebruiker kom ik er iedere keer achter dat ik heel veel nog moet leren.
Nu stuit ik op een probleem waar de vertices in de editmode zich raar gedragen. Het beste is dit zichtbaar waar de versies van de wenkbrauw wel een rare move maken. Is dit normaal of kan ik dit eenvoudig corrigeren? Zoals je ziet gebruik ik een aantal modifiers. Staan ze in de goede volgorde. Zijn er bepaalde 'vinkjes' die ik kan uitschakelen of juist moet inschakelen?
Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen.


Pagina's: [1]