Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Chaplin.be

Pagina's: [1]
1
Modelleren / Re: tuinstoel/bank
« Gepost op: 03 september 2023, 19:27:23 pm »
oke dat was idd een gedoe om daar te kunnen downloaden..
heb hem opnieuw geupload en deze keer op een iets makkelijkere website.

https://file.io/1NJyO0tA3asG

ik denk niet dat ik die curves in een mesh heb omgezet straks een bekijken.
Dank je wel


na na te kijken merk ik op dat de curves "nurbspath" is dus ik denk dat dit een soort van hulplijn in welke vorm mijn houtstructuur moet lopen.
dus na wat opzoekwerk hoe ik een curve omzet naar een mesh blijkt dit toch helemaal iets anders te zijn dan wat ik gebruikt heb.

2
Modelleren / tuinstoel/bank
« Gepost op: 03 september 2023, 14:30:39 pm »
hallo iedereen,
ik heb net een tuinbakje gemaakt met enkele cubes, cilinders en curves.

nu heb ik 1 probleem als ik de boolean modifier wil gebruiken loopt alles mis.

hier heb je 2 tekeningen hieronder, 1tje met de boolean modifier en eentje zonder.
zoals je kan zien wil ik dat de bovenste cilinder mijn leuning wegsnijd. maar als ik dat doe verdwijnen er enkele delen van mijn leuning..






de file zelf vind je hier
https://ufile.io/qe1mmbin


3
Modelleren / Re: Spotlight niet zoals het hoort
« Gepost op: 11 maart 2022, 08:59:16 am »
Oke dank je wel. Dit heeft me alvast de goede richting uitgewezen ;)
Had een probleem dat men light niet voorbij het glas kwam maar dat heb ik dan kunnen oplossen met enkele aanpassingen van shaders.

4
Modelleren / Spotlight niet zoals het hoort
« Gepost op: 09 maart 2022, 21:42:14 pm »
hallo iedereen,

ik ben zelf nog een NOOB in Blender dus alles wat voor jullie logisch lijkt is het voor mij niet  ;)

ik heb een theaterlamp gemaakt en heb daarin een SPOTLIGHT gezet.
ik verwacht een soort van beam dat van binnenuit door mijn glas naar buiten schijnt maar ik krijg dit niet goed opgelost.

hier zijn enkele afbeeldingen van in Blender zelf en dan nog eentje van de render. (render is cycles)








5
Belichting en Rendering / Spotlight niet zoals het hoort
« Gepost op: 09 maart 2022, 21:36:16 pm »
hallo iedereen,

ik ben zelf nog een NOOB in Blender dus alles wat voor jullie logisch lijkt is het voor mij niet  ;)

ik heb een theaterlamp gemaakt en heb daarin een SPOTLIGHT gezet.
ik verwacht een soort van beam dat van binnenuit door mijn glas naar buiten schijnt maar ik krijg dit niet goed opgelost.

hier zijn enkele afbeeldingen van in Blender zelf en dan nog eentje van de render. (render is cycles)








6
Modelleren / stopcontact
« Gepost op: 01 september 2021, 23:38:28 pm »
hallo,
deze keer ben ik een stopcontact aan het maken en ik stuit alweer op een probleem  :-\

ik heb een box waarin ik 4 cylinders heb toegevoegd met de modifier Boolean (zie pic) zodat deze dus de rondingen maken in een stopcontact die ik nodig heb.






nu is mijn vraag aangezien dit maar 1 box is of ik later in de Unreal Engine deze ga kunnen inkleuren met 3 verschillende kleuren.
1 kleur wit, ander kleurtje zwart voor de 2 gaatjes en dan nog een soort goud voor de vijs.

of moet ik min stopcontact anders maken zodat ik er toch verschillende textures kan aan toevoegen?

dank u wel.

Mvg Chaplin.be

7
Modelleren / Re: meubelgreep
« Gepost op: 01 september 2021, 11:26:38 am »
Oke bedankt jongens hier kan ik ook al eventjes met door.
Mijn eerste kastje is een succes geworden mede dank zij jullie ;)

Bedankt.

8
Modelleren / Re: wat is de "juiste" manier van modelleren?
« Gepost op: 29 augustus 2021, 13:57:15 pm »
nog 1 ding vergeten vragen.
moet ik mijn kast als parent zetten op de 5 schuiven?
of is dit niet nodig?

Mvg Chaplin

9
Modelleren / meubelgreep
« Gepost op: 29 augustus 2021, 13:52:08 pm »
kan iemand mij uitleggen hoe ik deze meubelgreep kan namaken als het geen moeite is?
Dit zijn echt wel de basis principes waarschijnlijk dus sorry voor de vele vragen op dit forum.




mijn probleem zit in de bochten..
de hoeken van 90graden weet ik niet goed hoe ze mooi in een bocht te zetten.
is het iets van een halve donut samenvoegen met cylinders?

bedankt.

Mvg Chaplin

10
Modelleren / wat is de "juiste" manier van modelleren?
« Gepost op: 29 augustus 2021, 13:45:44 pm »
hallo,

ik ben momenteel een nachtkastje aan het maken in Blender en ik vraag me af wat de goede manier van werken is.

ik zelf maak van de originele kubus mijn kast en dan voeg ik er 5 schuiven aan toe aan de voorzijde. (deze schuiven hoeven niet open en toe te gaan dit is gewoon een stilstaand model)
zie mijn picture voor moest je mij niet begrijpen.




en nu dat ik er een meubelgreep wil aan toevoegen ben ik op deze youtube video gekomen en deze persoon maakt zijn ladekast helemaal anders.

https://www.youtube.com/watch?v=_uNz9oWuwSw&t=5s

wat is nu de juiste manier van werken?
misschien dat dit ook nog van enig nut is maar ik zou mijn modellen later willen invoegen in de unreal engine dus misschien moet ik 1 bepaalde manier gebruiken om te modelleren?

dank je wel.

Mvg Chaplin.be

11
Modelleren / Re: Model stoel tutorial vlak toevoegen
« Gepost op: 26 augustus 2021, 12:04:11 pm »
Die eerste stap die je zegt doe meerdere malen en toch lukt het niet. Want ik zie ook de 2 edges geslecteerd worden omdat deze dan wit oplichten. Druk ik dan op F dan zijn alle 2 de lege vlakken van de poten terug opgevuld.
Ga het vanavond opnieuw proberen en als het nog steeds niet lukt dan ga ik jouw 2de oplossing eens uitproberen. Bedankt.

12
Modelleren / Model stoel tutorial vlak toevoegen
« Gepost op: 26 augustus 2021, 10:09:59 am »
Hallo,
Ikzelf ben een startende leerling blender en ik probeer een stoel na te maken van enkele nederlandstalige tutorials.

De tutorial vind je hier
https://b3d101.org/nl/2.8/Learn/Blender2.8/chair.html

Na enkele stappen vragen ze jou om 2 faces te verwijderen en dan de 2 poten te verbinden met edge select door op F te drukken.
Als ik op de F knop duw dan worden de 2 faces gewoon opnieuw opgevuld op de poten van de stoel en niet met elkaar verbonden zoals het zou moeten doen.

Kan iemand mij hier met helpen?

Hier is alvast een screenshot van de tutorial waar ik vast zit.




Bedankt.

Pagina's: [1]