1
Animatie en Rigging / problemen met het automatisch opnemen van keyframes
« Gepost op: 02 juni 2021, 09:56:08 am »
ik probeer met gezichts herkenning een hoofd animatie op te nemen met keyframes om dit later weer te renderen.
gezichts herkenning werkt opzich, deze word via een "addroute" plugin gekoppeld aan blender via OSC netwerk commando's.
wat er eigenlijk gebeurt is dat er pos/rot/loc variables worden aangepast met deze plugin en een paar shapekeys (mond, ogen open/dicht, wenkbrauwen omhoog laag, mondhoeken omhoog of omlaag)
het enige probleem is dat alle aanpassingen oranje worden, een soort van edit value ofzo? ze moeten geel of groen worden om opgeslagen te worden, dit lukt alleen met handmatig "i" keyframes in te voegen maar dit maakt het totaal niet vloeiend en als ik het realtime wil opnemen springt het hoofd de hele tijd terug naar de positie van het laatste keyframe waardoor het super jittery word.
iemand enig idee?
hier een video van het probleem: https://photos.app.goo.gl/GYtUREB4pCsNkAMB7
gezichts herkenning werkt opzich, deze word via een "addroute" plugin gekoppeld aan blender via OSC netwerk commando's.
wat er eigenlijk gebeurt is dat er pos/rot/loc variables worden aangepast met deze plugin en een paar shapekeys (mond, ogen open/dicht, wenkbrauwen omhoog laag, mondhoeken omhoog of omlaag)
het enige probleem is dat alle aanpassingen oranje worden, een soort van edit value ofzo? ze moeten geel of groen worden om opgeslagen te worden, dit lukt alleen met handmatig "i" keyframes in te voegen maar dit maakt het totaal niet vloeiend en als ik het realtime wil opnemen springt het hoofd de hele tijd terug naar de positie van het laatste keyframe waardoor het super jittery word.
iemand enig idee?
hier een video van het probleem: https://photos.app.goo.gl/GYtUREB4pCsNkAMB7