Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3 ... 18
1
Eindresultaten / Re: De laatse renders in Blender
« Gepost op: 08 september 2025, 13:13:06 pm »
Knap werk, Wil; blij je weer te zien posten.

2
Mededelingen / Re: DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Gepost op: 08 september 2025, 13:09:54 pm »
Proficiat en dank aan Bram en alle anderen die dit hebben mogelijk gemaakt. 
 
Ik heb deze zomer niet veel met Blender uitgestoken wegens te mooi weer.  Er is nog een maandje Zeeland in aantocht, maar daarna ga ik de draad weer oppakken.

3
Eindresultaten / drie gratieën
« Gepost op: 16 juni 2025, 16:03:00 pm »
Even iets anders dan mijn treintjes (die ik beu begin te worden..).  Een experiment met de mixamo control rig en de mixamo mocap bestanden (die eigenlijk best goed zijn, wel een gratis adobe ID nodig…).



4
Leuterhoek / Re: even ander werk
« Gepost op: 16 juni 2025, 15:26:54 pm »
Hey Xan, leuk dat je er weer bent.  Dat klinkt als een boeiende job; houd ons op de hoogte als je aanwijzingen voor gruwelijke misdrijven tegenkomt...  ;-)))

5
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 03 juni 2025, 13:08:42 pm »
Een eenvoudige GN setup om neon reclames te maken, bronbestand staat op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/68




6
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 26 april 2025, 16:48:30 pm »
5090? Dat is 2500€ voor de videokaart alleen en dan komt er nog een computer rond.  Kan je voor dat geld niet beter een paar Mac mini's kopen en daar een mlx cluster van bouwen?  MacOSX is in principe BSD Unix met een hele mooie interface en veel gratis programma's (mijn Unix kennis is trouwens wel erg roestig geworden, vroeger waren dat Beowulf clusters..).

7
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 25 april 2025, 14:25:39 pm »
Ik heb het onderstel een beetje aangepast om de wielen correct te laten draaien tijdens een verplaatsing.  Bronbestand is beschikbaar op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/67




8
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 20 april 2025, 16:21:06 pm »
Na een paar weekjes Zeeland tijd om aan de omgeving the beginnen.  De perronboorden zijn naadloos, dus kan ik met GN iets complex van maken.  De texturen zelf heb ik gefotografeerd op het noordstation van Brussel.

Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe computer, blender benchmark van 2840 en rendertijden van minuten in plaats van uren, ik ben zeer tevreden :-)))




9
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 01 april 2025, 16:12:30 pm »
Tof, Bram; ga je die nog posten?  Ik ben heel benieuwd.

10
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 01 april 2025, 13:52:11 pm »
Geen druppel regen dit weekend, maar toch iets aan mijn treintjes gewerkt...





11
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 19 februari 2025, 14:25:19 pm »
Hey, voor zo’n seinpaal ga ik zeker plaats maken…

Ik heb mijn treintje herwerkt in een geometry nodes setup, zodat ik veel en/of lange treinen kan gebruiken zonder astronomische bestandsgroottes en rendertijden.  Wie ook eens een spoorbaan wil maken, ik heb een aantal bronbestanden gepost op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/61




12
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 05 februari 2025, 16:20:44 pm »
Ik heb het onderstel van mijn eerste trein wat herwerkt en zonder mirror modifiers (anders zou een deel van de wielen in een animatie verkeerdom draaien). 




13
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 05 februari 2025, 16:18:04 pm »
Hmm..., was dat niet het spiegelei waar de stationschef mee rondliep?




14
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 31 januari 2025, 15:35:48 pm »
Van deze ga ik er denk ik ook een aantal nodig hebben.




15
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 28 januari 2025, 13:06:17 pm »
In het Märklin modelbouw wereldje heet dit een Hosenträger, waarschijnlijk omdat de banden van bretels op de rug gekruist zijn.  Weer opgebouwd met geometry nodes op een manier waarbij de wissels onafhankelijk bediend kunnen worden.




Pagina's: [1] 2 3 ... 18