Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3 ... 18
1
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 22 september 2025, 14:52:21 pm »
En met de daken, wat nog meer gepruts was.  Er moeten nog wat kleinigheden aan gebeuren, maar dat zal nog even op zich laten wachten.




2
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 19 september 2025, 14:23:44 pm »
En de rechtervleugel, wat best een heel gepruts was...




3
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 18 september 2025, 15:55:34 pm »
Stippellijntjes verwijderd en de linker zijvleugel eraan gezet.

@Xan: ik snijdt de verschillende delen in affinityphoto bij en importeer dan als image plane.  Vervolgens loopcut op de stippellijntjes en dan vlakken roteren rond deze nieuwe randen.  Uitzoeken wat waar komt te zitten is nog de grootste puzzel...




4
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 17 september 2025, 09:39:15 am »
Idem van af de achterzijde; ik moet nog wel die lelijke stippellijntjes wegwerken...




5
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 17 september 2025, 09:38:19 am »
De kop is eraf, de centrale gebouwen gezien van de voorzijde.




6
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 16 september 2025, 16:49:52 pm »
Voor wie het ook eens proberen wil, gratis te downloaden van https://www.papierdenkmal.de/bahnhofschwelm/index.html (er staan daar ook nog verschillende andere bouwplaten op).




7
Onderhanden werk / bahnhof schwelm
« Gepost op: 16 september 2025, 16:48:57 pm »
Ik heb een leuke bouwplaat gevonden van een station in Duitsland, maar dat ding in Blender ineen steken gaat nog een hele puzzel worden…




8
Eindresultaten / Re: De laatse renders in Blender
« Gepost op: 08 september 2025, 13:13:06 pm »
Knap werk, Wil; blij je weer te zien posten.

9
Mededelingen / Re: DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Gepost op: 08 september 2025, 13:09:54 pm »
Proficiat en dank aan Bram en alle anderen die dit hebben mogelijk gemaakt. 
 
Ik heb deze zomer niet veel met Blender uitgestoken wegens te mooi weer.  Er is nog een maandje Zeeland in aantocht, maar daarna ga ik de draad weer oppakken.

10
Eindresultaten / drie gratieën
« Gepost op: 16 juni 2025, 16:03:00 pm »
Even iets anders dan mijn treintjes (die ik beu begin te worden..).  Een experiment met de mixamo control rig en de mixamo mocap bestanden (die eigenlijk best goed zijn, wel een gratis adobe ID nodig…).



11
Leuterhoek / Re: even ander werk
« Gepost op: 16 juni 2025, 15:26:54 pm »
Hey Xan, leuk dat je er weer bent.  Dat klinkt als een boeiende job; houd ons op de hoogte als je aanwijzingen voor gruwelijke misdrijven tegenkomt...  ;-)))

12
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 03 juni 2025, 13:08:42 pm »
Een eenvoudige GN setup om neon reclames te maken, bronbestand staat op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/68




13
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 26 april 2025, 16:48:30 pm »
5090? Dat is 2500€ voor de videokaart alleen en dan komt er nog een computer rond.  Kan je voor dat geld niet beter een paar Mac mini's kopen en daar een mlx cluster van bouwen?  MacOSX is in principe BSD Unix met een hele mooie interface en veel gratis programma's (mijn Unix kennis is trouwens wel erg roestig geworden, vroeger waren dat Beowulf clusters..).

14
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 25 april 2025, 14:25:39 pm »
Ik heb het onderstel een beetje aangepast om de wielen correct te laten draaien tijdens een verplaatsing.  Bronbestand is beschikbaar op https://blenderartists.org/t/roobol-sketchbook/1294678/67




15
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 20 april 2025, 16:21:06 pm »
Na een paar weekjes Zeeland tijd om aan de omgeving the beginnen.  De perronboorden zijn naadloos, dus kan ik met GN iets complex van maken.  De texturen zelf heb ik gefotografeerd op het noordstation van Brussel.

Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe computer, blender benchmark van 2840 en rendertijden van minuten in plaats van uren, ik ben zeer tevreden :-)))




Pagina's: [1] 2 3 ... 18