Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3 ... 18
1
Onderhanden werk / Re: Ik doe het mezelf aan
« Gepost op: 09 december 2025, 18:20:14 pm »
Een goed begin, benieuwd naar het vervolg.  Maar die rare mannetjes op het linker gebouw breken wel het lijnenspel, helaas...

2
Leuterhoek / Re: Ik ben weer terug van weggeweest.
« Gepost op: 19 november 2025, 16:17:09 pm »
Hey IJp,  blij te lezen dat je weer aan de slag kunt (als je Blender geheugen weer wat opgefrist is).  Als Macintoshista kan ik je niet met je computerproblemen helpen, maar misschien wel met het gat in je Blender geheugen.

Van alle honderden joetjoep tutorials die ik ooit bekeken heb heb ik redelijk gestructureerde aantekeningen bijgehouden (en regelmatig bijgewerkt die ik zelf ook regelmatig raadpleeg en die op de school waar ik heb les gegeven in 3D als lesmateriaal zijn gebruikt).

Als het je interesseert kan ik hier een download link posten, laat maar wat weten.

3
Leuterhoek / Re: Yay, er is eindelijk shot in de zaak
« Gepost op: 15 november 2025, 09:54:27 am »
Dat ziet er precies al een serieuze kermisattractie uit :-)) benieuwd wat je als Blender benchmark gaat halen.

4
Leuterhoek / Affinity Studio
« Gepost op: 09 november 2025, 16:38:29 pm »
Buiten Blender gebruik ik Affinity Photo 2, Affinity Designer 2 en Affinity Publisher 2 als betaalbare alternatieven (55€ per programma, eenmalig, geen abonnement) voor Photoshop, Illustrator en Indesign.

Sinds 1 november in versie 3 zijn de drie afzonderlijke programma’s samengevoegd tot één enkele app die Affinity Studio heet en gratis is.  Er is een MacOS en Windows versie (geen Linux versie) beschikbaar op https://www.affinity.studio/ , waarbij je eerst een account moet aanmaken om te kunnen downloaden, en als je het programma de eerste keer gebruikt moet je nog een keer inloggen, daarna werkt het ook zonder internet verbinding (zoals afgelopen week op mijn camping in Zeeland).

Ik ben er wat mee aan het experimenteren en het ziet er goed uit; werkt ook heel goed op minder zware laptops.

5
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 22 september 2025, 14:52:21 pm »
En met de daken, wat nog meer gepruts was.  Er moeten nog wat kleinigheden aan gebeuren, maar dat zal nog even op zich laten wachten.




6
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 19 september 2025, 14:23:44 pm »
En de rechtervleugel, wat best een heel gepruts was...




7
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 18 september 2025, 15:55:34 pm »
Stippellijntjes verwijderd en de linker zijvleugel eraan gezet.

@Xan: ik snijdt de verschillende delen in affinityphoto bij en importeer dan als image plane.  Vervolgens loopcut op de stippellijntjes en dan vlakken roteren rond deze nieuwe randen.  Uitzoeken wat waar komt te zitten is nog de grootste puzzel...




8
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 17 september 2025, 09:39:15 am »
Idem van af de achterzijde; ik moet nog wel die lelijke stippellijntjes wegwerken...




9
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 17 september 2025, 09:38:19 am »
De kop is eraf, de centrale gebouwen gezien van de voorzijde.




10
Onderhanden werk / Re: bahnhof schwelm
« Gepost op: 16 september 2025, 16:49:52 pm »
Voor wie het ook eens proberen wil, gratis te downloaden van https://www.papierdenkmal.de/bahnhofschwelm/index.html (er staan daar ook nog verschillende andere bouwplaten op).




11
Onderhanden werk / bahnhof schwelm
« Gepost op: 16 september 2025, 16:48:57 pm »
Ik heb een leuke bouwplaat gevonden van een station in Duitsland, maar dat ding in Blender ineen steken gaat nog een hele puzzel worden…




12
Eindresultaten / Re: De laatse renders in Blender
« Gepost op: 08 september 2025, 13:13:06 pm »
Knap werk, Wil; blij je weer te zien posten.

13
Mededelingen / Re: DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Gepost op: 08 september 2025, 13:09:54 pm »
Proficiat en dank aan Bram en alle anderen die dit hebben mogelijk gemaakt. 
 
Ik heb deze zomer niet veel met Blender uitgestoken wegens te mooi weer.  Er is nog een maandje Zeeland in aantocht, maar daarna ga ik de draad weer oppakken.

14
Eindresultaten / drie gratieën
« Gepost op: 16 juni 2025, 16:03:00 pm »
Even iets anders dan mijn treintjes (die ik beu begin te worden..).  Een experiment met de mixamo control rig en de mixamo mocap bestanden (die eigenlijk best goed zijn, wel een gratis adobe ID nodig…).



15
Leuterhoek / Re: even ander werk
« Gepost op: 16 juni 2025, 15:26:54 pm »
Hey Xan, leuk dat je er weer bent.  Dat klinkt als een boeiende job; houd ons op de hoogte als je aanwijzingen voor gruwelijke misdrijven tegenkomt...  ;-)))

Pagina's: [1] 2 3 ... 18