Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Emmenaar

Pagina's: [1] 2
1
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 02 februari 2021, 21:30:45 pm »
Welkom Pilgrimm!

Zelf ben ik ook nieuw hier en merk dat dit forum een bron van inspiratie en educatie is!

vr gr
Marijn

2
Onderhanden werk / Re: Molen model
« Gepost op: 01 februari 2021, 22:50:23 pm »
Inmiddels weer een stukje verder, de molen an sich is redelijk zoals ik hem wil. Nu verder met de omgeving. Dat valt nog niet mee, een paar huisjes is niet zo'n probleem. Waar ik tegenaanloop is de aankleding van het geheel.
Maar goed we proberen het gewoon :-)


3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 01 februari 2021, 22:48:13 pm »
Erg leuk gedaan!

Vr gr
Marijn

4
Onderhanden werk / Re: Molen model
« Gepost op: 24 januari 2021, 21:46:48 pm »
Ik ben erg blij met de tip van collection instance! De omloop is er een stuk realistischer van geworden. Ook het kruiwiel (dat is het groter rad achterop de molen) Heb ik met deze methode gemaakt.


5
Animaties / Re: Mijn eerste Blender Animatie
« Gepost op: 24 januari 2021, 18:37:51 pm »
Heel erg mooi! Ik ga er komende week eens wat beter voor zitten!

6
Onderhanden werk / Re: Molen model
« Gepost op: 24 januari 2021, 18:10:27 pm »
Ik geloof dat ik me ermee red.

De geometrie is nu wel een stuk realistischer!



7
Leden stellen zich voor / Re: Emmenaar stelt zich voor
« Gepost op: 24 januari 2021, 18:04:35 pm »
Dank allen!

8
Onderhanden werk / Re: Molen model
« Gepost op: 22 januari 2021, 10:39:50 am »
IJpe,

Kijk zo zie je maar weer, dat hier een boel te leren valt. Dit is 1 van de tips waar ik echt wat mee kan, want zo kan de detaillering van het model omhoog! Hartelijk dank!

9
Onderhanden werk / Molen model
« Gepost op: 20 januari 2021, 21:29:40 pm »
Ik ben dus bezig met een model van de molen waar ik aan werk. In dit draadje zal ik af en toe wat updates plaatsen.

Een molen an sich is best een complex model, veel balkjes etc etc, dus in 3D levert je dat al veel polygonen op. Bij het maken van dit model probeer ik veel images as planes te gebruiken. Met een displacement- of een bumpmap kun je dan best een aardig resultaat halen.

Bij de wieken wilde ik dit ook, maar helaas kwam het resultaat  er te slecht uit, dus heb ik daar planes met een solidify modifier toegepast.
Bij deze post 2 afbeelding. 1 hoe mijn geometrie er uitziet en de render. Hopelijk hebben anderen ook baat bij deze methode.





10
Leden stellen zich voor / Re: Emmenaar stelt zich voor
« Gepost op: 20 januari 2021, 19:50:08 pm »
Ik heb vooral ervaring met technisch 3D werk, het artwork zoals ik het hier voorbij zie komen is toch een hele andere tak van sport. Het is mijn voornemen in ieder geval actief te blijven en werk te delen (en daarop ook feedback te ontvangen)

11
Animaties / Re: Mijn eerste Blender Animatie
« Gepost op: 20 januari 2021, 19:45:30 pm »
Ja te gek, deze stijl wil ik leren! Heel erg mooi en dat is waarom ik mijn molenmodel aan het maken ben. Dank voor het delen!

12
Animaties / Mijn eerste Blender Animatie
« Gepost op: 19 januari 2021, 23:26:16 pm »
Ik ben helemaal fan van Eevee geworden. Wat een snelheid.
Hierbij een eerste animatie, het is een draaiende molen. Op deze molen ben ik vrijwilliger molenaar. Het is het idee om met dit model de geschiedenis van het gebouw weer te gaan geven.
Bij het modelleren heb ik vooral gebruik gemaakt van Image as Planes. Dit scheelt een heleboel poly's en modelleer werk. De benodigde PNG's maak ik met Inkscape en bewerk ik zonodig met The Gimp.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

https://www.facebook.com/marijn.sijbom/videos/3753650131323749
Als het goed is is deze link openbaar.

Vr gr
Marijn

13
Animaties / Re: Coronavirus mutated in 2020
« Gepost op: 19 januari 2021, 23:20:17 pm »
Nu ik dit zie, heb je toch een heel vooruitziende blik gehad IJpe.

Puik animatiewerk, hopelijk leer ik deze kneepjes ook. Prachtig.

Vr gr
Marijn

14
Animaties / Re: Tractoranimatie
« Gepost op: 19 januari 2021, 23:17:28 pm »
Mijn dochter van 1,5 vond het een leuk filmpje (en ik ook!) Leuk gedaan

15
Animaties / Re: Mijn eerste auto in Blender
« Gepost op: 19 januari 2021, 23:16:10 pm »
Klopt , ik herinner mij nog de eerste 3d animaties op Commodore 64 en MSX.

320x200 was "high resolution".

Later kwamen MSX2 en Amiga , AtariST... Toen ging het ineens snel.

Amiga! Wow soms heb ik wel heimwee naar de Amiga 500


Maar een mooie animatie! Dank voor het delen.

Pagina's: [1] 2