Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Heidi

Pagina's: [1]
1
Modelleren / Re: Verbinden van twee objecten
« Gepost op: 01 augustus 2018, 15:44:39 pm »
Het is eindelijk gelukt: ik heb de hand los gemaakt van het lichaam door in object mode P --> selected te kiezen. Daarna heb ik een mirror modifier op de hand gedaan, die toegepast en de hand die verkeerd om stond verwijderd. Ik heb de hand goed gepositioneerd en weer een nieuwe mirror modifier gebruikt (waarbij ik nog het probleem had dat de origin niet op de 3D cursor stond (dit is een goede video als je mirror modifier niet spiegelt waar je het verwacht had: https://www.youtube.com/watch?v=7Wk15BTZfl0 ) en uiteindelijk heb ik de handen en het lichaam weer één object gemaakt met Ctrl + J in object mode, en toen kon ik de vertices verbinden met alt+M.

2
Modelleren / Re: Verbinden van twee objecten
« Gepost op: 01 augustus 2018, 15:19:43 pm »
Oké sorry, ik realiseer me nu dat ik het niet zomaar aan de andere kant kon zetten, want nu zitten de nagels aan de onderkant...^^" Hoe kan ik dit oplossen?

3
Modelleren / Re: Verbinden van twee objecten
« Gepost op: 01 augustus 2018, 15:13:34 pm »
Toen ik de mirror modifier uitzette zag ik dat inderdaad de hand aan de andere kant stond, en heb ik hem gemakkelijk naar de goede kant van het lichaam kunnen plaatsen. Daarna opnieuw de modifier aangezet en toen kon ik de punten verbinden.  :) Gelukkig zonder de mirror toe te passen. Bedankt!

4
Modelleren / Verbinden van twee objecten
« Gepost op: 01 augustus 2018, 14:18:28 pm »
Hoihoi,

Ik ben een tutorial aan het volgen en daarbij moest ik een hand los van het lichaam maken, en daarna verbinden. Toen ik een cilinder maakte voor de hand, werd deze cilinder al direct als hetzelfde object gerekend als het lichaam, en hij had dezelfde modifiers (mirror en subdivision surface). Ik dacht niet dat dit uit zou maken, aangezien ze daarna toch verbonden moesten worden (in de video werd dat gedaan met Ctrl+J). Maar nu ik de hand aan de arm vast wil maken, wordt de linkerhand aan de rechterarm gebonden (zie foto)... Iemand enig idee of en hoe dit op te lossen is?

Thnx!
Heidi


5
Modelleren / Re: Sculpten na mirror modifier
« Gepost op: 01 juni 2018, 11:01:31 am »
Bedankt! Super behulpzame video. Ik heb het probleem gevonden. Het was niet op te lossen met de 'magic button', maar door dat te gebruiken zag ik wel wat er mis was. Ik heb na het spiegelen nog meer extrusion gebruikt, maar dan op faces, waarbij ik de face in het midden (op het spiegelvlak) niet verwijderd had. Dus precies de gedeelten die ik later heb toegevoegd, verdwenen toen ik 'Make Manifold' toepaste. Ik heb uiteindelijk handmatig alle overlappende faces verwijderd, viel wel mee hoeveel werk het was. En nu heb ik sculpting niet eens meer nodig omdat het er ook met subdivision surface goed uitziet nu.  :D

6
Modelleren / Sculpten na mirror modifier
« Gepost op: 31 mei 2018, 16:15:17 pm »
Hoihoi,

Ik ben redelijk nieuw met blender. Ik heb een bot gemaakt met extrusion en de mirror modifier. Vervolgens wilde ik het met dyntopo in sculpt mode mooier maken, maar op de grens van de mirror image en overal waar ik een loop cut gemaakt heb, ziet het er uit als een litteken dat ik niet weg krijg (zie afbeelding). Alsof het twee aparte objecten zijn. Maar ik heb de mirror modified 'applied', dus dan zou het toch een enkel object moeten zijn? Er zitten ook veel gaten in nu die ik niet op kan lossen met fill...
Dus mijn vraag is: zijn het inderdaad twee losse objecten, en zo ja, hoe maak ik er een enkel object van zodat ik kan sculpten? Of wat kan anders het probleem zijn?

Thnx!


Pagina's: [1]