1
Modelleren / 3d landscaping
« Gepost op: 21 mei 2018, 22:27:32 pm »
Hallo allemaal
Waar ik zo langzamerhand heen wil met Blender is landscape modeling.
Ik heb een instructievideo gevonden waar word beschreven hoe je een 3d plattegrond van elk deel van de aarde in stl file kunt maken en downloaden.
Online terrein programma: http://jthatch.com/Terrain2STL/
Dat heb ik gedaan en ik krijg een stl file. Die heb ik geïmporteerd in Blender en er wat mee gespeeld.
Ik kwam er achter dat als ik de stl file omzet in een png file ik deze ook kan inladen in Blender.
Dat doe ik via:
create/mesh/plane
add modifier/subdivision surface-simple
add modifier/displace-show texture in texture tab
new
open png bestand
Ik kan de plaat ook direct als svg of obj importeren in Blender.
Wat is voor mij de beste optie om mee verder te gaan, Ik ben te oud om nog prof te worden
maar ik streef toch wel een goed resultaat na.
Iemand advies op welk formaat ik mij nu het beste kan focussen?
Waar ik zo langzamerhand heen wil met Blender is landscape modeling.
Ik heb een instructievideo gevonden waar word beschreven hoe je een 3d plattegrond van elk deel van de aarde in stl file kunt maken en downloaden.
Online terrein programma: http://jthatch.com/Terrain2STL/
Dat heb ik gedaan en ik krijg een stl file. Die heb ik geïmporteerd in Blender en er wat mee gespeeld.
Ik kwam er achter dat als ik de stl file omzet in een png file ik deze ook kan inladen in Blender.
Dat doe ik via:
create/mesh/plane
add modifier/subdivision surface-simple
add modifier/displace-show texture in texture tab
new
open png bestand
Ik kan de plaat ook direct als svg of obj importeren in Blender.
Wat is voor mij de beste optie om mee verder te gaan, Ik ben te oud om nog prof te worden
maar ik streef toch wel een goed resultaat na.
Iemand advies op welk formaat ik mij nu het beste kan focussen?