1
Blender Interface / Re: Particles verdwijnen door het obstacle object
« Gepost op: 21 mei 2019, 17:26:23 pm »
Je zou kunnen kijken of je cache is vast gezet. Ook kun je kijken of je het kunt baken (bake keyframes)
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Pagina's: [1] 2
1
Blender Interface / Re: Particles verdwijnen door het obstacle object« Gepost op: 21 mei 2019, 17:26:23 pm »
Je zou kunnen kijken of je cache is vast gezet. Ook kun je kijken of je het kunt baken (bake keyframes)
2
Belichting en Rendering / Re: cycles; meerder computers samen laten renderen« Gepost op: 07 september 2017, 14:11:45 pm »
Hoi Human82, Ik weet niet of je 1 plaat wil renderen of een animatie. dit stuk gaat over een animatie,
Als je meerdere computers hebt en je wil dat koppelen aan elkaar... Ik heb verschillende computers in een netwerk staan en gebruik LokiRender. Ik heb het niet uitgebreid getest maar wat ik teste deed wel wat ik wilde. Het is wel wat ouder en ontwikkeling staat volgens mij stil. Van wat ik heb begrepen is er wel iets anders in de maak voor blender maar nog niet volledig functioneel. Wat Ruud zegt werkt ook natuurlijk. bijvoorbeeld 1e pc doet eerste 50 frames. 2e doet laatste 50 frames. groeten 3
Materialen en Texturing / Re: Uv wrapping oranje selectie« Gepost op: 25 juni 2017, 14:39:01 pm »
Ah super maat, info in Mesh Display uitzetten haalt de oranje selecties weg. Dit is precies wat ik zocht. dankje wel!
4
Materialen en Texturing / Re: Uv wrapping oranje selectie« Gepost op: 25 juni 2017, 13:55:31 pm »
O dat is jammer, In het voorbeeld zie je wat ik bedoel.
Nu de selectie oranje is kun je eigenlijk niet zien wat je aan het doen bent op de plek waar je mee bezig bent. Ik ben niet van plan om een texture helemaal custom made te maken. dus een beetje verschalen in UV mode is genoeg en beduidend sneller. 5
Materialen en Texturing / Uv wrapping oranje selectie« Gepost op: 25 juni 2017, 03:33:44 am »
Hoi, Als ik een uv maak en deze wil verschalen (met een plaatje op de achtergrond) krijg ik in mijn 3d viewport de geselecteerde onderdelen in het oranje te zien. dit oranje belemmert mij in het verschalen. kan dat uit in blender zodat ik mee kan kijken als ik schaal?
6
Materialen en Texturing / Re: Crop image« Gepost op: 24 juni 2017, 17:38:00 pm »
Ah ja, kwartje begint te vallen. Ik begrijp dan dat als ik texture icon druk die brush opties niet van toepassing zijn voor je materiaal in materials (tenzij je iets paint zegmaar). In het node menu een texture invoegen komt idd daar terecht. bedankt voor de info
7
Materialen en Texturing / Re: Crop image« Gepost op: 24 juni 2017, 15:08:52 pm »
Oke, dat is duidelijk. Maar naast materiaal zit ook nog een checkerbord icon. texture is dat. Wat doet dat dan? ik zie dit icontje ook terug komen in het node menu.
8
Materialen en Texturing / Re: Crop image« Gepost op: 21 juni 2017, 14:13:44 pm »
Hoi, @Mark,
die heb ik gezien ik denk ook dat het daar in zit. Ik snap nog niet de logica van het material node systeem in Blender. Ik begrijp het verschil tussen een texture en shader wel, maar hoe dit nu precies samen valt in blender is mij een raadsel. Ik loop daar nog tegen aan. Met die crop node kreeg ik idd wel wat verandering maar kreeg het niet voor elkaar om dit om te zetten naar mijn model. @Jamie, Textures maken is niet zo het probleem dat lukt wel. zeker als je een game wil maken zul je de texture custom willen maken in verband met de mbtjes die het opslokt. maken van een texture kost gewoon tijd.. dat wil ik voorkomen. gezien het feit dat ik die grens niet zal benaderen in een simpele scene, hoef ik geen custom texture te maken en kan ik er eentje pakken uit mijn mappen. De crop methode is dus wel een belangrijke time-saver zegmaar. bedankt voor de feedback 9
Materialen en Texturing / Re: Lijst met texturen en materialen« Gepost op: 19 juni 2017, 21:23:31 pm »
https://www.textures.com/
deze gebruik ik vaak, niet geheel gratis maar als je inlogt kun je iedere dag 15 credits uitgeven aan texturs. Max Boughen heeft ook een datebase http://www.mb3d.co.uk/mb3d/maxTextures_Home_-_Free_Seamless_and_Tileable_High_Res_Textures.html 10
Materialen en Texturing / Crop image« Gepost op: 19 juni 2017, 21:14:55 pm »
Hoi, Ik zit vast met deze, ik wil graag een stuk uit een texture halen om over mijn object te leggen.
ik heb een muur texture en ik wil eigenlijk alleen even één steen uit die texture hebben. Nou ben ik gewend om dit met image crop te doen in max(roodvierkant over het gewenste stukje plaatsen en dat gaat ie dan gebruiken), maar dit lukt nog niet zo in cycels. Ik weet dat ik kan spelen met de schaal van de uv map, (Dit is niet altijd een handige oplossing) Ook een texture maken die wel precies past is een optie maar dat gaat te lang duren en dan zit ik met een hoop textures inplaats van 1 texture. weet iemand hoe de truc gaat? alvast bedankt Niek 11
Leden stellen zich voor / Re: Hoi Dutch Blender Community« Gepost op: 11 mei 2017, 14:21:45 pm »
Modelleren is wel belangrijk idd. Ik ben er niet super goed in, maar ook niet slecht. Modelleren kost tijd en dat is er niet altijd. Sneller zal ik kijken op internet of het er al niet is. Als het er is dan knap ik dat model een beetje op zodat waar ik er detail in wil hebben het er wel in zit maar niet uitgebreider dan dat. voor grote scenes moet je een beetje lag blijven met poly's omdat het anders te zwaar is, en van veraf zijn details niet zichtbaar dus laat ik het er liever uit.
Het texture gedeelte ben ik nog niet mee begonnen in Blender. De keuze is wel op Cycles gevallen in plaats van de blender engine. Ik kon er niet goed uit opmaken of blender engine nog iets gaat ontwikkelen en/of het in Blender blijft bestaan. Voor de toekomst wel belangrijk. Cycles engine is iets trager dan ik had gehoopt. het is of mooi of erg veel noise. er tussenin is er volgens mij niet. (teminste meer of minder noise) Zelf heb ik veel met mental ray gewerkt. Dat is wat makkelijker naar benenden te stellen. Voor animaties probeer ik altijd rond de 5 minuten te blijven als het dan iets hoekiger oogt dan is dat minder erg dan dat er noise spikkels (inzitten is mijn mening) Misschien dat blender engine dan juist wel weer beter is. Dat heb ik nog niet onderzocht. Phyton scripten klinkt interessant! Zelf heb ik er eventjes naar gekeken. Ik kan nog niet echt de plek vinden waar ik moet beginnen zegmaar. Ervaring in scripten heb ik wel maar dat was een andere taal. wie weet in de toekomst duik ik er in om er wat nuttigs mee te kunnen doen. Groeten, Niek 12
Animaties / Re: master voor alle drivers« Gepost op: 08 mei 2017, 14:48:30 pm »
hier heb ik een voorbeeld van wat ik probeer te behalen. https://we.tl/ul5Cr7JdKo
Als ik jump to previous/next frame begint er eentje stapjes te maken to het einde. Dit zelfde wil ik eigenlijk ook doen maar dan in N menu onder properties prop value. groeten Niek 13
Animaties / Re: master voor alle drivers« Gepost op: 08 mei 2017, 14:13:39 pm »
Bedankt, ik heb hem al gezien, ik ben naar iets anders opzoek. Ik moet de slider anders krijgen zegmaar inplaats van 0-0,5-1 moet ik 1-2-3 hebben om in te vullen. dit omdat ik anders 20 tot 30 waardes tussen 0 en 1 moet invullen.
15
Animaties / Re: master voor alle drivers« Gepost op: 08 mei 2017, 12:17:22 pm »
Ja klote, blender is meer voor poppetjes maken lijkt het.
Ik heb dit voor elkaar gekregen. object add custom properties dan constraints. b.v copy location. Press N daar zie je de properties van add custom properties van je object. ga nu weer naar je constraints en rechtermuisknop om je influence slider. add drver selecteer from target. dan kiez je de properties onder je N menu. en is het gekoppled. Nu werkt het nog niet gelijk. daarvoor ga je naar je graph editor en selecteer je onderin drivers. nu komen die links in het menun tevoorschijn. klik hier op. Druk nu nog een keer op N om het menu rechts op te laten komen. en selecter drivers tab. By Type Kies je bijvoorbeeld Minimum value of Maximum. en dan zou de beweging bij de slider moeten werken. Dit is dus ook toe te passen op een ander object. waarbij A de constraint heeft maar B de properties prop in het N menu. dan kun je toch A bewegen zonder deze nog op te hoeven zoeken. dan is het wel handig om B op een toegankelijke plaats te hebben
Pagina's: [1] 2
|