Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - TheArfMan

Pagina's: [1]
1
Animatie en Rigging / Re: singulariteit kinematica?
« Gepost op: 19 april 2017, 15:35:01 pm »
Hoi Ruud, begrijp ik niet helemaal: parent hebt verwijderd van de IK bone?
de 'IK bone' is bij mij de laatste in chain van 2 die onderdeel zijn van een armature. Welke parent zou ik dan moeten verwijderen?

2
Animatie en Rigging / Re: singulariteit kinematica?
« Gepost op: 19 april 2017, 11:43:31 am »
bedankt voor je reactie.
Het model heeft geen scale en/of rotation. Je krijgt het ook als je gewoon een armature met 2 bones maakt. Op moment dat de bones over elkaar (of in de buurt daarvan) komen, dan gaan de hoeken alle kanten ipv dat het een continue beweging blijft ...

3
Animatie en Rigging / singulariteit kinematica?
« Gepost op: 19 april 2017, 10:59:55 am »
Hoi, als ik aan een robotarm (gelijk een boven- en onderarm van een mens) een armature toevoeg van 2 bones en daar een inverse kinematics op zet dan gaat het goed totdat de armen over elkaar heen vallen. Dan gaan de bones alle kanten op zwaaien. In onderstaande plaatje staat de 'elleboog' helemaal omhoog terwijl die gewoon een haakse hoek zou moeten maken (armen zijn even lang).



Heb het geprobeerd op te vangen met een pole target en ook met een Rz restrictie maar beide helpen niet. Lijkt op een singulariteit in de IK. Wie heeft er een tip?


Pagina's: [1]