1
Materialen en Texturing / 3D scans texture map corrigeren
« Gepost op: 04 juli 2017, 13:24:18 pm »
Beste Blender collega's,
Met mijn 3D scanner kan ik keurige scans maken, opslaan in .OBJ en openen in Blender inclusief de texture. Nu wil ik graag een nette texture map maken zodat deze duidelijk afgebakende eilanden heeft. Hoe doe ik dat? Al veel tutorials bekeken, maar kom er niet uit. Onderstaand de map zoals die uit de 3D scanner komt
In Meshlab had ik het al beter voor elkaar, alleen is het een preview en kun je er niets mee. In Blender wil ik graag hetzelfde resultaat hebben. De huidskleur wil ik dan een standaard kleur geven, even als het haar. Onderstaand de map zoals deze uit MeshLab komt.
Wie kan mij vertellen hoe dit werkt of weet hier een geschikte tutorial voor. Het uiteindelijke doel is een beeldje te 3D printen met een wijziging op de huid -en haarkleur.
Met mijn 3D scanner kan ik keurige scans maken, opslaan in .OBJ en openen in Blender inclusief de texture. Nu wil ik graag een nette texture map maken zodat deze duidelijk afgebakende eilanden heeft. Hoe doe ik dat? Al veel tutorials bekeken, maar kom er niet uit. Onderstaand de map zoals die uit de 3D scanner komt
In Meshlab had ik het al beter voor elkaar, alleen is het een preview en kun je er niets mee. In Blender wil ik graag hetzelfde resultaat hebben. De huidskleur wil ik dan een standaard kleur geven, even als het haar. Onderstaand de map zoals deze uit MeshLab komt.
Wie kan mij vertellen hoe dit werkt of weet hier een geschikte tutorial voor. Het uiteindelijke doel is een beeldje te 3D printen met een wijziging op de huid -en haarkleur.