Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - udoprinsen

Pagina's: [1]
1
Particles en Simulaties / Re: Ferro Fluid simulatie
« Gepost op: 02 november 2016, 09:53:30 am »
Dank dank ! Mogelijkheden d.m.v. screencapture klinkt ook goed. Voorbeelden zijn er helaas nog niet gepost. Ik blijf heel benieuwd, mocht iemand wat vinden of weten, ik ben ook via info at carambolasfilms dot com te bereiken.

2
Particles en Simulaties / Re: Ferro Fluid simulatie
« Gepost op: 30 oktober 2016, 11:10:11 am »
Dankje allemaal,

Het is een bijzondere zoektocht. Dank voor de mooie voorbeelden.
Om echt tekeningen te combineren d.m.v. deze fluids is dus nog best experimenteel begrijp ik. D.m.v. Blender zal ik met behulp van iemand die de software kent wellicht in de buurt kunnen komen van mijn vraagstelling, maar tot nu toe zijn het vooral shapes, blobs en geen (simpele) tekeningen. Ook zal ik i.h.a. tegen een hoge rendertijd aanlopen ? In het productieproces zal dit een spannend element zijn omdat ik wordt gevraagd snel te kunnen leveren. (Live action offline montage wordt aangeleverd - weinig tijd voor animatie - finals) Vandaar dat ik op zoek ben naar een tool om wellicht live iets te kunnen d.m.v. een template of een screencapture.

Is er iemand die overtuigende voorbeelden kan laten zien van iets dat hij/zij zelf al in portfolio heeft ? Iets dat i.i.g. met fluids te maken heeft ?

Een tip die ik kreeg ging over game engines, iemand daar ervaring mee / tips ?

3
Particles en Simulaties / Ferro Fluid simulatie
« Gepost op: 27 oktober 2016, 23:01:08 pm »
Hallo community,

Ik ben animatieregisseur en op zoek naar een manier om te tekenen gelijkend ferro fluids.
Deze film dient ter inspiratie: https://vimeo.com/116510462

Iemand tipte mij om eens in de blender community navraag te doen. Heeft er iemand ervaring met soortgelijke vormen ?
Ik heb niet heel veel meer informatie dan dit, ik ben in eerste instantie op zoek naar mensen die al ervaring hebben .

Wat ik graag wil is 'live' tekenen met dit soort fluids, wellicht ook met een controleerbare vorm van zwaartekracht. Uiteindelijk is het nodig om een vlot werkproces te creeeren, iets dat je direct met een screencapture zou kunnen vastleggen bijvoorbeeld.

Dit klinkt allemaal nog wat vaag en experimenteel, maar ik dacht het toch maar in de groep te gooien, wellicht is er iemand die wel eens zoiets is tegengekomen als plugin of game engine of een andere tip heeft.

Veel dank voor het meedenken.


Pagina's: [1]