1
Game Engine: vragen en discussies / [BGE] Python collision callback op object; collision eind detectie
« Gepost op: 16 juli 2016, 21:11:20 pm »
Ik ben op zoek naar een manier om in Python te detecteren dat een collision begint, én wanneer deze eindigt.
Op het moment doe ik dit:
Ik ben alleen geinteresseerd in de objecten die de is_block property hebben, maar ik wil ook graag weten wanneer de collision eindigt.
Het lijkt erop dat dit op het moment niet kan met deze callbacks, en dat ik toch naar de Collision Sensor logic bricks terug moet vallen.
Heeft iemand het verlossende antwoord?
Op het moment doe ik dit:
Code: [Selecteer]
class Sensor(bge.types.KX_GameObject):
def __init__(self, gameobj):
# gameobj is automatically used to populate this object
self.collisionCallbacks.append(self.onCollisionPulse)
def onCollisionPulse(self, other):
if "is_block" in other:
print(self, "collided with", other)
Ik ben alleen geinteresseerd in de objecten die de is_block property hebben, maar ik wil ook graag weten wanneer de collision eindigt.
Het lijkt erop dat dit op het moment niet kan met deze callbacks, en dat ik toch naar de Collision Sensor logic bricks terug moet vallen.
Heeft iemand het verlossende antwoord?