Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - WesleyObrie

Pagina's: [1] 2 3 ... 8
1
Animatie en Rigging / Re: Problemen met het appenden van characters
« Gepost op: 02 september 2022, 14:42:38 pm »
Hallo,

Als ik eerder gemaakte characters append naar een nieuw render bestand, dan verplaats of de schaal aanpas vervormt de character en alles er om heen. Hetzelfde effect als proportional editing. Er zit dan ook een grijze cirkel om heen, maar proportional editing staat wel uit. Iemand die dit herkent of weet hoe dit te verhelpen is? Alvast bedankt!

Groet Nick


Hoi Nick,

mss een idee om eens ctrl+a en dan apply toe te passen in je orginele file.
Weet niet precies welke je moet hebben...
Je hebt verschillende opties, is het een animatie enz...

https://docs.blender.org/manual/en/latest/scene_layout/object/editing/apply.html

Hier vindt je uitleg over elke optie, moet je ff kijken welke bij jou van toepassing is!
Ik hoop dat dit helpt!?

Mvg

2
Animatie en Rigging / Re: Blender 3.2.1 Bake functie
« Gepost op: 19 juli 2022, 11:51:51 am »
Hoi Guus,

mss alles ff cachen en dan naar bake zetten, kan wel eens helpen!
Alles werkt net wat sneller als het gecached is, doe ik ook vooral met grotere scenes...
Hoop dat het werkt!
Succes!

3
Belichting en Rendering / Re: Graag tips om verder te komen!
« Gepost op: 14 juni 2022, 15:50:42 pm »
Nogmaals dank IJp!

Die drivers helpen behoorlijk, gpu zakt in verbruik met bijna 1,5gb in rendermodus...
Heb het grootste gedeelte nu onder controle, net m'n ram zit nog op 50gb maar kan redelijk lekker werken nu!
Ook renderen lukt weer prima, dankzij een hoop tweaks en software!
Gebruik nu K-Cycles 2022 RTX 3.2 beta en heb Turbo Render aangeschaft, dat is een aanrader hoor!
https://3dillusions.gumroad.com/l/turbo_tools
Die doet het echt goed!!! Nette renders en nog vet snel ook, zou het zeker eens proberen!
Nogmaals bedankt en een fijne dag nog!


4
Belichting en Rendering / Re: Graag tips om verder te komen!
« Gepost op: 10 juni 2022, 18:53:52 pm »
Hoi IJp,

Dank je voor het meedenken!
Heb alle opties al uitgeprobeerd, cuda, optix, alleen cpu.., bij alles crasht ie helaas...
Heb 3.2 er nu op staan, nog hetzelfde probleem.
Heb ook al gespeeld met de subdivsions en simplify staat aan!
Ik ga nu eerst m'n textures resizen en wat minder maps toevoegen, zoals normals, roughness ect, hopen dat dit werkt!
Drivers zijn up to date!

Toch bedankt! En je hoort er meer van!
Fijn weekend!

5
Belichting en Rendering / Graag tips om verder te komen!
« Gepost op: 09 juni 2022, 15:52:20 pm »
Hallo!

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!
Ik zit met een probleempje...

Ik ben bezig een scene op te zetten met assets van een pakket van Kitbash 3D.
Prachtig pakket maar loeizwaar voor m'n pc...
En ik bedoel echt zwaar! Heb er net 3 gebouwen in gezet en mijn ram en gpu draaien al door.
Zelfs op wireframe en solid view gaat alles al super traag...

Ik heb alle modifiers al uitgezet, removed double vertices etc.., nog steeds weinig vooruitgang...
Bij overschakelen naar material en render mode crasht Blender gewoon!

Ook heb ik al de overlays uitgezet maar ook dit haalt weinig uit...

Heeft iemand een goeie tip of truc die mij kan helpen deze belasting zo laag mogelijk te houden?

Ik zal er ff bij zetten dat mijn gpu verbruik in solid preview mode al meer dan 11gb is en de ram al 40gb is!
Render staat op eevee, 1 sample voor de viewport, alle opties uit (bloom, amb oc etc).
In de preferences staat ie op Optix! En ik heb een Evo980 m2nvme ssd van 1tb als cache staan!
Ik snap het ook niet...

Dit zijn mijn specs:
AMD Ryzen 9 5950X
64gb ram 3200mhz
RTX 3080 12gb

Elke tip is welkom! Er valt zo niet mee te werken...

En iemand toevallig hier ervaring mee? https://www.youtube.com/watch?v=toManFMUSFQ

6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 08 mei 2019, 22:14:56 pm »
Hallo luitjes!!

Het is weer even geleden dat ik hier ben geweest, heb het te druk helaas...
Heb van het weekend wel ff tijd gehad om Blender weer op te pikken, dat is altijd wel ontspannen :)
Dus bij deze m'n knutseltje!!



7
Traditionele artwork / Re: Vulkaan
« Gepost op: 07 juli 2018, 19:21:03 pm »
Dat ziet er wel vet uit!!
Aquarel-achtig.., mooi resultaat!!

8
Onderhanden werk / Re: spaken fietswiel
« Gepost op: 07 juli 2018, 00:51:12 am »
Is goed gelukt, je bandje!!
Veel plezier met de tour  ;D

9
Onderhanden werk / Re: spaken fietswiel
« Gepost op: 06 juli 2018, 22:52:55 pm »
ik hoop het te zien...
mss deze ff op "median point" zetten..



10
Onderhanden werk / Re: Bommetje wil niet lukken...
« Gepost op: 06 juli 2018, 21:40:49 pm »
Bedankt voor het meedenken allemaal!!

Ik heb nog wat uurtjes geprobeerd en ben tot een eind resultaat gekomen...
Het is nog niet helemaal wat ik had gehoopt, maar ja, ik ben geen artiest en
ook m'n pc vond het niet zo grappig meer...

Hier een link naar een video d'r van: https://youtu.be/nXNy75XJYXA
Hier is ie te downloaden: https://www.blendswap.com/blends/view/92073

En hier 2 renders!!






11
Onderhanden werk / Re: Hurricane...
« Gepost op: 06 juli 2018, 02:44:02 am »
Is de aarde niet plat dan?

Hahaha, geintje natuurlijk!!  ;)

Heb al geprobeerd met volume maar daar komen de vormen niet mooi tot hun recht...
Een aura is idd een heel goed idee!!

Welke kleuren heeft het pak van Super Koos?  ;) :P

12
Onderhanden werk / Bommetje wil niet lukken...
« Gepost op: 06 juli 2018, 02:39:06 am »
Beetje aan het spelen met de smoke sim...
Probeer een nuclear explosion te maken maar lukt nog niet helemaal,
krijg de kap niet helemaal rond...

Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Heb al verschillende dingen geprobeerd in de instellingen maar kom
niet dichterbij dan dit...




13
Onderhanden werk / Hurricane...
« Gepost op: 04 juli 2018, 02:58:50 am »
Beetje aan het spelen geweest met modifiers en displacements...
Bliksem gemaakt met de ivy generator.
De belichting wordt de volgende stap!!
Iemand nog ideeën om het op te leuken?!




14
Over Blender / Octane Render
« Gepost op: 04 juni 2018, 11:21:38 am »
Kwam deze ook tegen, ziet er heel goed uit voor als je met de smoke en fire simulator wilt spelen!!

https://www.youtube.com/watch?v=m47_7ibaeBs

15
Over Blender / Re: BlenderPro
« Gepost op: 04 juni 2018, 10:11:54 am »
Wow!!
Dit is zeker de moeite waard, ga ik eens mee aan de slag ;)

Particlesystems importeren en toepassen met een brush.., waanzinnig!!
Indeling zal even wennen zijn maar de functies die zijn toegevoegd zullen tijd besparend zijn.

Als dit er komt voor 2.8 ben ik verkocht!!

Ik kom er van de week even op terug na wat uurtjes te hebben gespeeld me dit  ;) :o

Pagina's: [1] 2 3 ... 8