1
Scripts / Beginnersprobleem met Blender API?
« Gepost op: 29 mei 2015, 16:15:19 pm »
Hoi mensen,
Ik ben begonnen om wat met de API en dus vanuit Python te maken, maar ik loop tegen een paar problemen aan. De meeste dingetjes lukt me om op te zoeken en op te lossen, maar ik heb 1 item waarbij ik vastloppt in een resize die blijkbaar anders werkt dan ik wil. Ik heb het probleem teruggebracht tot de simpelst mogelijk versie:
# problem resizing a cube:
import bpy
from bpy import context
# create the basic cube:
bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0,0,0),radius = 0.5)
# and change some things:
myactiveobject = bpy.context.selected_objects[0]
myactiveobject.name = "test-cube"
myactiveobject.location.x = 0.5
myactiveobject.location.y = 0.5
myactiveobject.location.z = 0.5
# and enlarge it, but how to stop it moving?
bpy.ops.transform.resize(value = ( 10, 2, 2), constraint_orientation = 'NORMAL')
Alles lijkt goed te lopen tot aan de laatste regel. De resize doet het, maar het object wordt meteen ook verplaatst! En dat wil ik niet. Ik heb lopen zoeken in de constraints,etc., maar ik zie het niet....
Als je de laatste regel uitcommentarieert zie je de Cube netjes met 1 hoekpunt in de origin staan, dus de eerdere comando's lijken het allemaal keurig te doen. Maar met de laatste regel er bij zie je dat het object gecentreerd wordt. Is dat iets wat ik kan beinvloeden?
Kan iemand mij uit de put verlossen?
Groeten en alvast bedankt,
Wim.
Ik ben begonnen om wat met de API en dus vanuit Python te maken, maar ik loop tegen een paar problemen aan. De meeste dingetjes lukt me om op te zoeken en op te lossen, maar ik heb 1 item waarbij ik vastloppt in een resize die blijkbaar anders werkt dan ik wil. Ik heb het probleem teruggebracht tot de simpelst mogelijk versie:
# problem resizing a cube:
import bpy
from bpy import context
# create the basic cube:
bpy.ops.mesh.primitive_cube_add(location=(0,0,0),radius = 0.5)
# and change some things:
myactiveobject = bpy.context.selected_objects[0]
myactiveobject.name = "test-cube"
myactiveobject.location.x = 0.5
myactiveobject.location.y = 0.5
myactiveobject.location.z = 0.5
# and enlarge it, but how to stop it moving?
bpy.ops.transform.resize(value = ( 10, 2, 2), constraint_orientation = 'NORMAL')
Alles lijkt goed te lopen tot aan de laatste regel. De resize doet het, maar het object wordt meteen ook verplaatst! En dat wil ik niet. Ik heb lopen zoeken in de constraints,etc., maar ik zie het niet....
Als je de laatste regel uitcommentarieert zie je de Cube netjes met 1 hoekpunt in de origin staan, dus de eerdere comando's lijken het allemaal keurig te doen. Maar met de laatste regel er bij zie je dat het object gecentreerd wordt. Is dat iets wat ik kan beinvloeden?
Kan iemand mij uit de put verlossen?
Groeten en alvast bedankt,
Wim.