Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: [1] 2 3 ... 29
1
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...
« Gepost op: 06 april 2023, 10:22:25 am »
ja, zover was ik al...

maar hun knippen/plakken delen uit die online calculator, maar ik weet niet in blender waar dat dan zit?

je zie ok in mij gedeelde plaatje dat slakkehuisje, dat komt dus als je op add/mesh/xyz_math surface druk,

maar bij de oude blender kreeg je dan links onder een menu, waar je die formules in kon vullen...  maar die kan ik nu nergens terug vinden...?


gevonden: https://www.dropbox.com/s/diob0k2tyw222mg/blender_gevonden.png?dl=0


2
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...
« Gepost op: 06 april 2023, 08:24:34 am »
https://www.dropbox.com/s/0xpyqpq33cqn9p5/Blender_Formule.png?dl=0

Bedoel dus dit menu...
waar vind ik dat in de nieuwe versies...?

3
Over Blender / Help bij een oude tutorial...
« Gepost op: 05 april 2023, 15:19:07 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=zD4yi0KQbu8

ik ben deze tutorial aan het volgen... maar in de tutorial vult hij links alles in vanuit de online calculator...

maar in mijn versie blender heb ik dat links helemaal niet...  hoe haal ik dat te voorschijn?


4
Modelleren / Re: gaten in een mesh even opknappen...Help
« Gepost op: 04 mei 2022, 23:20:21 pm »



tis toch weer gelukt....

5
Modelleren / Re: gaten in een mesh even opknappen...Help
« Gepost op: 04 mei 2022, 20:31:15 pm »
het is ook een stl, die bestaat uit allemaal losse stukken....
ik heb in de edit mode , mesh/separate/by loose part  gedaan.... en dan krijg ik ook  23 aparte stukjes mesh....   
hoe maak ik hier nu het makelijkste 1 goede gesloten mesh van?

met boolean modifier?

6
Modelleren / Re: gaten in een mesh even opknappen...Help
« Gepost op: 04 mei 2022, 20:15:06 pm »
https://www.dropbox.com/s/4wqz79usr0jtbab/Quest_Stand_1_Goggle_Anouk.stl?dl=0

Dit is een link naar de STL...
Ik dacht ik zal eens remesh proberen.... dat zag er wel goed uit, maar opeens waren die 2 haken weg?

7
Modelleren / gaten in een mesh even opknappen...Help
« Gepost op: 04 mei 2022, 19:57:10 pm »



me dichter kwam met een stl om met de 3D printer uit te printen....
maar het is niet zo lekker STL, dus ik dacht ff opknappen in Blender....

Maar tis zo lang geleden dat ik wat met blender gedaan heb, dat ik het ff allemaal niet meer kan vinden....

hoe maak ik ook al weer een face?


8
Blender Interface / objects in random colors...
« Gepost op: 19 maart 2022, 14:20:49 pm »
Ik weet dat het kan.... maar na maanden nieuwste Blender gedownload (3.1) ...

en ik kan het niet vinden.... Ben natuurlijk het meeste weer kwijt....
:-)

9
Leuterhoek / Re: Begint al lekker....
« Gepost op: 30 juli 2021, 11:31:03 am »
Tja dit soort tutorials worden gemaakt door iemand met heel veel ervaring in sculpten en probeert dit in 10 minuten over te brengen. Dat gaat natuurlijk nooit lukken. Ik neem aan dat jij qua sculpten helemaal een beginner bent en ook met Blender (althans met deze versie?).

Laat je niet ontmoedigen door een tutorial die (naar mijn idee) helemaal niet voor beginners bedoeld is. Dat zou zonde zijn :).

Ik vind dit bijvoorbeeld al een veel betere tutorail. Deze legt tenminste uit waarom er verschillende keuzes gemaakt worden.

https://www.youtube.com/watch?v=MhFtsWmAT6U&ab_channel=PIXXO3D

Verder zou ik niet beginnen met een compleet figuur om mee te beginnen. Probeer eens een appel te maken bijvoorbeeld (dat is al moeilijk genoeg als je de basis nog niet helemaal onder de knie hebt).

Als laatste kan je de Bool Tool opties vinden onder het Object menu.

 




Succes er mee!

Ik ben elke keer een beginner met Blender....  want iedere keer doe ik het een paar maanden niet.... en als ik dan weer begin, ben ik alles weer kwijt... :-) en ondertussen is er dan weer zoveel veranderd in Blender, dat ik me weer scheel zoek....

https://www.arjan-swets.com/software/Blender/smurf.html

het ging best aardig toen...  :-)


10
Leuterhoek / Begint al lekker....
« Gepost op: 11 mei 2021, 23:40:51 pm »
Dacht, ik ga het weer eens oppakken....

Ik heb zo Huion tablet...  en wil toch eens proberen te sculpten....

Dus ik begin met deze tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=hXd4KEqrYEE

object : Bool tool aangezet,
daarna drukt hij op N , en dan bij edits heeft hij Bool tool....

ik doe het zelfde.... en ik heb dat niet?

hij praat ook zo achterlijk snel... (want tja het moet in 10 minuten :-) )
al tig keer terug gekeken...  maar wil maar niet lukken....

begint al lekker.... :-)

11
Leuterhoek / Re: hulp tekenprogramma?
« Gepost op: 31 maart 2021, 11:22:11 am »
https://www.troteclaser.com/en/knowledge/tips-for-laser-users/grayscale-matrix/

volgens mijn bestaat er wel zoiets....
hier op deze pagina... ik begrijp (heb het ff snel door gekeken... ik zit op me werk... :-) )

dat je die testplaatje een keer moet leseren, met die blokjes...

en dat je dan met die gevonden waardes de kleuren (grijswaarden) kloppend kan krijgen....

12
Leuterhoek / Re: hulp tekenprogramma?
« Gepost op: 30 maart 2021, 22:53:01 pm »
ja ..wat wil ik nu eigenlijk... :-)

nu is de foto bijvoorbeeld verdeeld van wit naar zwart in 255 stappen....
waarbij wit =0  en zwart = 255....

maar ik wil eigenlijk een bitmap in 64 grijstinten....    van 64 tot 128....

dus wit uit de foto =0  ,zou ik eigenlijk kleur 64   en zwart zou ik ipv 255 op 128 zien te krijgen.... :-)   snap je me nog...


ik denk dat ik het verkeerd vertel.... kleur wit zal wel 255 zijn (FF)   en de kleur zwart 0.... 

ik denk wel dat ik weet hoe ik het met de hand moet doen... maar dat is gekke werk....   als ik het plaatje eerst overzet naar  grijs tinten.... dan naar een pallette van 64 kleuren... dan heb ik dus een zwart/wit plaatje in 64 stappen... als ik hem dan weer terug zet naar een pallette van 255 kleuren....

ja..laat maar ...ik wil geloof ik weer iets onmogelijk...  :-)...  ik weet niet eens hoe ik het uit moet leggen....

13
Leuterhoek / hulp tekenprogramma?
« Gepost op: 30 maart 2021, 11:19:18 am »
Ik dacht ik zal het ook eens hier vragen.... hier komen ook vrij veel slimme mensen, zeker op het gebied van andere tekenprogramma's , anders dan Blender...

Het gaat over het volgende... Ik heb op mijn CNC machine een (led) Laser gezet .
Deze laser kan je PWM aansturen. wat eigenlijk wil zeggen, ik kan de sterkte van die laser aan sturen in 256 stappen (8bits)

nu moet je misschien eerst even naar deze pagina kijken van mijn homepage: https://www.arjan-swets.com/hardware/cnc/Laser/laser_conclusie.html

Hier zie je een aantal proefwerkstukjes, waar ik een foto in hout wil branden. in zoveel mogelijk "grijs"tinten....  en dit is dus best lastig, zoals ik op die pagina ook beschrijf...

maar nu dus de vraag... Als je die foto's bekijk op mijn home page, zie je dat ik onder de meeste proefwerkstukjes een balk heb getekend waarin dus de kleuren staan die gebruikt zijn in dat plaatje....

ook zie ik dat in het resultaat niet zoveel verschil is te zien in de 256 en bijvoorbeeld de 16 kleuren versie....
wel zie je (bij de foto's van test 2) in het kleuren balkje onder de foto ( als we praten in kleur waarden van 0 is wit tot 255 is zwart)
dat boven de helft... (dus boven de 128) het eigenlijk allemaal zwart wordt.  en dat onder ongeveer 64 ook gewoon alles weg valt....

dus de foto is op gedeeld van zwart naar wit in stappen van 255 stappen.... het regel gedeelte zit dus in 64 tot 128 (is 64 stappen)

maar ik zou nu eigenlijk , via een tekenprogramma, een bitmap willen verdelen in bijvoorbeeld 64 kleuren/stappen... maar nu dat wit kleur (grijswaarde) 64 krijgt  en zwart grijswaarde 128... 

Pff ik hoop dat ik eht een beetje goed heb uitgelegd....

en ik hoop dat er iemand weet of er iets voor bestaat? of een workflow hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen....
Ik teken bijna altijd met PaintShopPro.... maar me dochter is weer bekent via school met PhotoShop...

al vast bedankt voor het meedenken!!!





14
Leuterhoek / Re: Kan niets meer vinden....:-)
« Gepost op: 16 februari 2021, 11:25:28 am »
Wat leuk dat je er weer bent Swets.

ja ik ben nu echt van plan het weer op te pakken.....  ik volg wel al het nieuws rond om blender...  en blijf het een super programma vinden.....
maar net wat ik hier al tig keer gezegd heb... als je er wer even uit ben, zoek je je scheel.... er varanderd zoveel.... :-)   ik wordt gewoon oud.... en ik heb te veel hobbys....

zie ook nu dat hier weer een beetje leven is op het forum.... leuk....

15
Leuterhoek / op maat werken?
« Gepost op: 30 november 2020, 22:32:09 pm »
voor me CNC hobby moet ik heel vaak dingen maken die op maat zijn...

meestal doe ik dat in solidworks,

maar ik vroeg me af hoe ik dat nu het beste in Blender doet?
zijn daar handig AddOn voor?

Pagina's: [1] 2 3 ... 29