1
Leuterhoek / Re: Hololens
« Gepost op: 26 januari 2015, 14:22:15 pm »
Dit is toch alleen nog maar een concept? Of is dit binnenkort al verkrijgbaar voor consumenten?
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Pagina's: [1] 2
1
Leuterhoek / Re: Hololens« Gepost op: 26 januari 2015, 14:22:15 pm »
Dit is toch alleen nog maar een concept? Of is dit binnenkort al verkrijgbaar voor consumenten?
2
Leden stellen zich voor / Re: Henk stelt zich ook voor« Gepost op: 26 januari 2015, 11:55:12 am »
Welkom Henk,
Om de basale functies van Blender te leren zou ik beginnen met deze tutorial serie: http://cgcookie.com/blender/cgc-courses/blender-basics-introduction-for-beginners/ Veder zijn er genoeg pro's om je te helpen met toekomstige vragen. 3
Materialen en Texturing / Re: Hout texture« Gepost op: 23 januari 2015, 15:04:37 pm »
Bedankt Jvl en ijp. Kan ik weer aan de slag
Trouwens Jvl gebruik je als je natuurlijke belichting wilt, een lamp? Of gebruik je bijvoorbeeld een plane met een emission shader? 4
Materialen en Texturing / Hout texture« Gepost op: 23 januari 2015, 10:49:13 am »
Ik ben op het moment bezig met Cycles en zijn note editor.
Ik heb een paar vragen: Hoe kan ik mijn texture schalen t.o.v mijn object? Hoe krijg ik een natuurlijk lichtbron zonder mijn object onder/over te belichten? Als jullie tip hebben hoor ik het graag. .blend file https://www.dropbox.com/s/nwz1u1qixvclop0/hout.blend?dl=0 5
Leuterhoek / Re: Werk of hobby« Gepost op: 23 januari 2015, 08:06:32 am »
Ik zie wel dat sommige foto's uit het portfolio uit 2005 komen. Wij zijn ondertussen al 10 jaar verder, in die tijd is er een gigantische sprong in de 3D render software gemaakt. Voor 2005 zouden dat vast goede renders zijn geweest
6
Leuterhoek / Re: Houdini 14 overview« Gepost op: 20 januari 2015, 13:34:18 pm »Dat wordt dus op zijn Brabants Houdoe ini. Ja, het is een prijzig stukje software. De grootte jongens gebruiken dit dan ook. Zoals Dreamworks. Als je echt eens Houdini wil proberen kan je altijd nog houdini apprentice gebruiken. 7
Community suggesties / Re: Cycles Material Database« Gepost op: 20 januari 2015, 11:51:26 am »
Goed idee, er zijn al wel wat material library's te vinden.
http://www.blendswap.com/blends/view/56470 https://sites.google.com/site/aleonserra/home/scripts/matlib-vx 9
Animaties / Re: Vallende Muntjes in Pot , Cycles Render ...« Gepost op: 19 januari 2015, 08:53:18 am »
Nu we toch op de valuta toer gaan. Check eens bitcoin, erg interessant.
Ps. mooie render, alleen de munten lijken redelijk lang door te tollen. 10
Leuterhoek / Re: GPU koeling: N2 (stikstof)« Gepost op: 16 januari 2015, 10:43:39 am »Ja, je ziet N2 vaak enkel in recordpogingen passeren en voor een goede reden. Hier op de universiteit gebruiken we N2 om experimenten mee te koelen. Ik weet dat ze hier elk 1 of 2 weken een nieuw vat van 160 liter leveren. Ben het eens met Nick, als ik zo'n systeem zou bouwen in een gesloten ruimte zou ik sowieso een o2 sensor plaatsen met een alarm (kan makkelijk met een arduino) en voor een gesloten systeem is het natuurlijk mogelijk om een overdruk ventiel toe te passen waardoor er geen hoge druk kan ontstaan. 11
Leuterhoek / Re: GPU koeling: N2 (stikstof)« Gepost op: 16 januari 2015, 08:09:45 am »
Stikstof koeling voor een 'daily' pc is ver van ideaal want de stikstof die opwarmt verdwijnt als gas en is niet te hergebruiken. Dus je zou om de zoveel tijd je stikstof moeten bijvullen. Ik heb veder geen ervaring met stikstof koeling, het zou in ieder geval wel vet zijn! Voor een effectieve koeling zou ik gewoon een waterkoeler gebruiken.
Edit: Nog even wat gegoogled hier een paar citaaten: 'over minimaal enkele tientallen liters per uur. Aangenomen dat je in staat bent voldoende stikstof aan te slepen voor 8 uur per dag, houdt je CPU het waarschijnlijk geen maand vol met het voltage dat nodig is voor 4,4GHz.' '1. niet alleen gaat stikstof dus op zoals ik al zei, je componenten gaan er aan kapot. De miniumum temperatuur van de core ligt dacht ik op -60 en stikstof gaat daar ver onder. Stikstof wordt over het algemeen alleen voor record pogingen gebruikt en die computers draaien een paar uur en kun je vervolgens weggooien. 2. die 75% haal je nooit, omdat je ook een hele hoge Vcore nodig hebt. Je moet dan dus bovenop dat je proc een hele korte levensverwachting heeft ook nog eens de soldeerbout op je moederbord zetten' Stikstof is dus niet aan te raden 12
Leuterhoek / Re: Blender leerervaring« Gepost op: 08 januari 2015, 12:27:30 pm »Handig geheugen steuntje http://www.blenderguru.com/articles/blender-101-modifier-encyclopedia/#.VK3UiZV0ycw ideaal, direct gefavoriseerd 13
Leuterhoek / Re: Blender leerervaring« Gepost op: 06 januari 2015, 14:38:13 pm »Maak die in 3d en post em online! Alleen dan iets minder grof. Haha dan moet ik nog even doorblenderen Dit zal de officiële grafiek wel zijn . 15
Blender Interface / Re: users preferences« Gepost op: 05 januari 2015, 14:30:45 pm »gevonden op Blender community... Klinkt misschien heel dom maar als je nou eens de shortcut probeert? (Ctrl Alt U) Ook zou je je user preferences van je andere machine kunnen over zetten. Path(C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\Versie\config)
Pagina's: [1] 2
|